کد خبر: ۶۵۷۸۳
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۳

همه چیز در باره استقلال

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرعامل باشگاه استقلال تهران گفت: اعتقاد دارم كه حجازی استقلال را از این مشكلات نجات می‌دهد.

به گزارش آفتاب ، علی فتح‌الله‌زاده امروز در نشست خبری باشگاه استقلال افزود: زمانی كه حكم مدیریت را دریافت كردم در یك زمان كوتاه باید بازیكنان را برای تیم آماده می‌كردیم. در حالی كه كلیه‌ی بازیكنانی كه در لیست باشگاه بودند قراردادشان تمام شده بود و تعدادی نیز خواهان تمدید قرارداد بودند. پانزده بازیكن جدید را جذب كردیم و با چند بازیكن از جمله طالب‌لو، قربانی و صادقی قرارداد خود را تمدید كردیم و چون قانون لیگ به ما اجازه نمی‌داد بیش از پنج بازیكن از لیگ برتر به خدمت بگیریم مجبور به جذب بازیكن از لیگ دسته اول شدیم كه اگر كوچك‌ترین اشتباهی در این كار مرتكب می‌شدیم، مشكلات‌مان بیشتر از این می‌شد.

وی افزود: وقتی بازیكنان را به خدمت گرفتیم زمان كمی برای بدنسازی داشتیم و از طرفی هیچ كدام از بازیكنان با یكدیگر هماهنگ نبودند.

وی در خصوص كمك سازمان به استقلال خاطرنشان كرد: تنها كمكی كه سازمان به استقلال كرده همان پانصد میلیون تومان بوده است كه قبل از آن به پرسپولیس یك میلیارد كمك شده بود.

فتح الله زاده ادامه داد: تاكنون یك میلیارد و دویست میلیون به بازیكنان پرداخت كرده‌ایم و سیصد میلیون تومان نیز به كادر فنی چك داده‌ایم. این درحالی است كه كمك سازمان در مقابل این هزینه‌ها بسیار ناچیز بوده است. بنابراین مجبور به تاسیس آكادمی فوتبال زیر نظر حسن روشن و در كنار آن راه‌اندازی پینگ پنگ و فوتسال بودیم.

مدیرعامل استقلال خاطر نشان كرد: در آخرین صحبتی كه با علی آبادی داشتیم، وی قول داد تا پایان فصل یك میلیارد تومان در اختیار ما قرار دهد تا در زمین اصلی خود در پارك ارم به تاسیس زمین فوتبال، ساختمان اداری باشگاه و ... بپردازیم و این در حالی است كه سقف كمك‌های سازمان یك میلیارد تومان است.

وی درمورد انتقاد از نتایج استقلال گفت: این حق هر هواداری است كه از این نتایج انتقاد كند. ولی امیدوارم به باشگاه یك وقت مفید داده شود تا اعضای كادر فنی بتوانند در یك زمان مناسب توانایی خود را نشان دهند.

مدیرعامل استقلال ادامه داد: اگر روزی باشگاه‌ها خصوصی شوند و من مدیرعامل باشم خواهید دید كه با یك سرمربی قراردادی چند ساله خواهم بست و به نتایج بازی سال‌های اول و دوم هیچ توجهی ندارم. چون این حداقل زمان برای اثبات توانایی كادر فنی است اما، چون باشگاه استقلال برای ما نبوده و ما وارث یك باشگاه بزرگ از گذشتگان هستیم، بنابراین چنین فرصتی را در اختیار نداریم.

فتح‌الله زاده افزود: ثبات مدیریت حلال همه مشكلات است. مثلا طی شش سال مدیریت توانستیم شانزده عنوان كسب كنیم كه بعد از انقلاب كمتر مدیری چنین كار بزرگی انجام داده است.

وی درباره‌ ترانسفر شدن چند بازیكن استقلال تاكید كرد: در ابتدای فصل قرار بود دو بازیكن را به كشورهای انگلیس و كشورهای عربی ترانسفر كنیم اما، چون تیم ما هنوز امتحان خود را پس نداده است از این كار منصرف شدیم.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا كسب نتایج ضعیف به دلیل مسایل فنی است یا مالی گفت: نتایج به دست آمده، نمی‌تواند حاصل كمك‌های كم سازمان باشد. چون علیرغم دریافت كمك‌های كم پرداختی ما به بازیكنان نیز كم بود.

وی درمورد صحبت‌های محرمانه با "علیان" عضو هیات مدیره استقلال در رابطه با نتایج ضعیف ناصر حجازی گفت: از زمانی كه علیان آمده تا به امروز با وی هیچ صحبت خصوصی و تلفنی درباره‌ی نتیجه‌ی تیم استقلال نداشته‌ایم. خود وی در جلسه‌ی آخر هیات مدیره گفت كه نباید كسی را به عنوان جانشین حجازی انتخاب كنیم. در جلسه‌ی هفته‌ی گذشته كه آقایان دانشجو، منزوی، علیان و امیدوار رضایی به همراه خودم حضور داشتند همه قاطعانه از حجازی حمایت كردند و تاكنون هیچ تماسی مبنی بر اعتراض نسبت به كادر فنی وجود نداشته است.

مدیرعامل استقلال افزود: به حجازی اعتماد كرده‌ایم و اعتقاد دارم وی استقلال را از این مشكلات نجات می‌دهد. هم اكنون هم من و هم حجازی در پی جبران اشتباهاتی هستیم كه قبلا مرتكب شده‌ایم.

وی درباره‌ جلسه‌ شب گذشته با قلعه‌نویی گفت: شب گذشته یك مجلس بسیار ساده‌ افطاری با حضور قریب، نظری جویباری، استیلی، پیروانی، قلعه‌نویی و چند تن از اهالی فوتبال داشتیم و این مجلس اولین دیدار من و قلعه‌نویی بود. در حالی كه تاكنون با وی حتی تلفنی صحبت نكرده بودم.

مدیرعامل استقلال در خصوص اختلاف میان او و قلعه‌نویی گفت: وقتی امیر قلعه‌نویی در مجلس افطاری حاضر شد یكی از اعضای حاضر به من گفت كه شما و آقای قلعه‌نویی روی همدیگر را ببوسید و من در جواب وی گفتم با قلعه‌نویی قهر نیستم كه بخواهم روی وی را ببوسم. اصلا چرا باید من با وی خصومتی داشته باشم.

مدیرعامل استقلال در پاسخ به این سوال كه اگر استقلال در پایان فصل هم نتیجه‌ لازم را نگیرد باز هم از حجازی حمایت می‌كنید؟ گفت: حجازی این‌قدر به استقلال وابسته نیست كه بخواهد روی آن چنگ بیندازد. ما هم نمی‌دانیم در فوتبال چه اتفاقی رخ خواهد داد. مطمئن باشید استقلال در طی سه سال آینده حداقل دو جام می‌گیرد. من برای قهرمانی استقلال در آسیا برنامه دارم و این تیم باید در پایان سه سال آینده در فینال آسیا حضور داشته باشد كه اگر این اتفاق نیفتد من استعفا می‌دهم.

فتح‌الله زاده در خصوص داربی یادآور شد: این بازی همیشه حساس بوده است. هر تیمی كه به لحاظ روحی و روانی بر خود غلبه كند برنده‌ی بازی خواهد بود. همان طور كه ما در طول این هفته سعی كرده‌ایم بازیكنان‌مان را شاداب و سرحال نگه داریم. تیم ما نسبت به پرسپولیس جوان‌تر بوده و در صورت غلبه بر استرس با استفاده از دوندگی زیاد می‌توانیم این تیم را شكست دهیم.

وی درپاسخ به سوالی مبنی بر حضور «ایروانی» به عنوان عضو هیات مدیره استقلال گفت: در این رابطه رییس مجمع تصمیم می‌گیرد اما تاكنون در این رابطه ابلاغیه‌ای به ما نرسیده است. ایروانی از خانواده‌ی استقلال است و به شخصه امیدوارم وی به جمع اعضای هیات مدیره اضافه شود.

مدیر عامل استقلال درمورد انتخابات فدراسیون فوتبال افزود: هنوز كاندیدای فدراسیون محرز و مشخص نشده است اما، اگر مهندس علی آبادی نامزد باقی بماند به وی رای می‌دهم.

وی در پایان در خصوص عملكرد داوری در بازی مقابل سپاهان گفت: من از عملكرد داوری در آن بازی متعجب شدم و از همین جا از وی گله می‌كنم. زیرا تیم استقلال در چهار دقیقه‌ی پایانی بازی در نیمكت خود هیچ كدام از اعضای كادر فنی را در اختیار نداشت. داور باید بازی را متوقف می‌كرد و این مشكل را برطرف می‌كرد. حتی در صحنه گل دوم نیز بازیكن سپاهان روی امیرآبادی مرتكب خطا شده بود. از همین جا از كمیته‌ی داوران درخواست می‌كنم با توجه به شرایطی كه ما در آن قرار داریم از داوران بهتر استفاده كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین