کد خبر: ۶۵۷۸۶۹
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴

درخواست کُردهای عراق از شورای امنیت در پی حملات ترکیه

تشکل نمایندگان اتحاد میهنی کردستان در پارلمان عراق خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل برای توقف حملات ترکیه به شمال عراق شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

این تشکل با صدور بیانیه‌ای به عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق واکنش نشان داد و اعلام کرد: ما خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت برای توقف حملات و بمباران‌های ترکیه هستیم. همچنین می‌خواهیم کمیته قانونی برای اقامه دادخواست در دادگاه‌های بین‌المللی جهت گرفتن غرامت برای خانواده‌های قربانیان تشکیل شود.

در این بیانیه آمده است: با نهایت تاسف روز پنجشنبه ترکیه با نقض مجدد حاکمیت عراق در عملیات نظامی دیگر به چند روستا در استان سلیمانیه به ویژه شهر گردشگری «کونه ماسی» حمله کرد که در اثر آن شماری از عراقی‌ها کشته یا زخمی شدند. ترکیه با این عملیات به یادداشت‌های اعتراض‌آمیز دولت عراق را که آن تحویل سفیر ترکیه در این کشور شده است ، بی اعتنایی کرد. همچنین آنکارا به بهانه پیگرد نیروهای مخالفش، ذره‌ای برای خون ساکنان این روستاها که به آن حمله می‌کند، ارزش قائل نیست.

درخواست کُردهای عراق از شورای امنیت در پی حملات ترکیه

نمایندگان اتحاد میهنی کردستان عراق در پارلمان این کشور ادامه دادند : در حالی که ما تلاش‌ می‌کنیم روابط دوستانه خود را با کشور همسایه ترکیه حفظ کنیم، در عین‌حال تاکید داریم که خون مردم عراق حرمت دارد و حاکمیت اراضی عراقی خط قرمز و جزو مبانی اساسی است که برای حفظ آن تلاش می‌کنیم.

در ادامه بیانیه مزبور از وزارت خارجه عراق و نماینده این کشور در شورای امنیت نیز درخواست شده است تا موضوع برگزاری نشست فوری شورای امنیت برای توقف عملیات نظامی ترکیه در اراضی عراق را در دستور کار خود قرار دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین