کد خبر: ۶۵۷۹۲
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۸۶ - ۱۱:۵۴

هیلاری زیر ضربه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سناتور هیلاری کلینتون نامزد پرامیدحزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در جریان مبارزات انتخاباتی به دلیل رای مثبتش به قطعنامه ضدایرانی قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست آمریکایی «سازمان‌های تروریستی» به شدت تحت فشار قرار گرفته‌است.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، روز سه‌شنبه در جریان یک میتینگ انتخاباتی در ایالت آیووا یکی از حاضران سناتور کلینتون را متهم کرد که با دادن رای مثبت به طرح پیشنهادی سناتور لیبرمن، عملا دست رئیس جمهور آمریکا را برای توجیه هرگونه اقدام نظامی احتمالی در منطقه باز گذاشته‌است.

این فرد که خود را «راندال رالف» معرفی کرد با اشاره تلویحی به رای مثبت خانم کلینتون به آغاز جنگ علیه رژیم صدام در سال 2002 خطاب به وی گفت: «چرا من باید از نامزدی شما حمایت کنم؟ ... در شرایطی که به نظر می‌رسد شما از اشتباهات گذشته خود پند نگرفته‌اید؟»

سناتور کلینتون در حالی که از طرح این سئوال به شدت ناراحت به نظر می‌رسید خطاب به رالف گفت: «فرضیه شما برای طرح این پرسش نادرست است. هدف از اطلاق این عنوان به سپاه پاسداران ،اعمال تحریم‌های بیشتر علیه آن را امکان‌پذیر می سازد. اعمال این تحریم‌ها پیام بسیار قاطع و شفافی را برای ایران ارسال کرده و ما را به سمت یک دیپلماسی ‌نیرومندتر رهنمون می‌کند».

کلینتون سپس با بیان این نکته که در سه میتینگ انتخاباتی قبلی خود نیز با چنین پرسشی مواجه شده است گفت که این سئوال به صورت سفارشی مطرح شده‌‌است، امری که اعتراض شدید رالف راندال را به همراه داشت که معتقد بود قانون وضع شده توسط سنا به هرحال توجیه لازم را برای استفاده از نیروی قهری را فراهم می‌آورد.

سناتور کلینتون در ادامه تاکید کرد که رئیس‌جمهور در شرایط کنونی از اختیار قانونی لازم برای برخورد قهری با ایران برخوردار نیست و افزود که می‌خواهد با همراهی جیم وب دیگر سناتور دموکرات قانونی را به تصویب برساند که هرگونه اقدام  علیه ایران را منوط به کسب مجوز از کنگره نماید.

گفتنی است در میان نامزدهای فعلی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2008 سناتور کلینتون تنها فردی است که به لایحه صدور مجوز برای حمله به عراق در سال 2002 رای مثبت داده است. همسر رئیس‌جمهور سابق آمریکا هم‌اینک با اختلافی چشمگیر در صدر نامزدهای دموکرات برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری این کشور قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین