کد خبر: ۶۵۸۰۸۷
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳

توصیه مرکل به اتحادیه اروپا درباره آمریکا/خانم صدراعظم به مقابله با ترامپ رفت

صدر اعظم آلمان در مصاحبه‌ای با مطرح کردن بحث نفوذ جهانی آمریکا، از کشورهای اروپایی خواست درباره خروج آمریکا از «نقش رهبری جهان» بیاندیشند.
توصیه مرکل به اتحادیه اروپا درباره آمریکا/خانم صدراعظم به مقابله با ترامپ رفت
آفتاب‌‌نیوز :

«آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان روز گذشته (جمعه) در مصاحبه با شش روزنامه‌ اروپایی از جمله روزنامه انگلیسی گاردین به اظهار نظر در مورد نقش نفوذی آمریکا در جهان پرداخت.

به نوشته خبرگزاری اسپوتینیک، مرکل در این مصاحبه از کشورهای اروپایی خواست زمانی که بحث نفوذ جهانی آمریکا مطرح می‌شود به یک حقیقت جدید بیاندیشند.

وی در این مصاحبه عنوان کرد: «ما با این دانش خاص رشد کرده‌ایم که آمریکا می‌خواسته قدرت جهان باشد. اگر آمریکا اکنون بخواهد از آن نقش آزادی اراده خود خارج شود، ما مجبور خواهیم بود درباره آن عمیقاً بیندیشیم.»

صدراعظم آلمان به هزینه‌های نظامی برلین اشاره کرد و گفت: «ما مجبوریم برای امر دفاع بیشتر هزینه کنیم.»

وی افزود: «ما در سال‌های اخیر به طور چشمگیری (هزینه دفاعی) را افزایش داده‌ایم و این مسیر را ادامه خواهیم داد تا قابلیت‌های نظامی خود را ارتقا دهیم.»

آنگلا مرکل در مورد ناتو نیز به اظهار نظر پرداخت و گفت: «دلایل قانع‌کننده‌ای برای متعهد ماندن به یک جامعه دفاعی فرا آتلانتیک و چتر هسته‌ای مشترک ما وجود دارند و مطمئناً اروپا نسبت به دوران جنگ سرد باید فشار بار بیشتری را تحمل کند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین