کد خبر: ۶۵۸۲۷۶
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸

انتقاد معاون وزیر بهداشت از کمرنگ شدن فاصله‌گذاری در مطب‌ها

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رعایت فاصله‌گذاری در مطب‌ها، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها کمرنگ شده که در این خصوص، تذکرهای لازم را به سازمان نظام پزشکی داده ایم.
آفتاب‌‌نیوز :

ایرج حریرچی روز یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: اگر رعایت پروتکل ها مورد توجه قرار نگیرد، از اختیارات قانونی در این خصوص استفاده می‌کنیم.

وی گفت: رعایت فاصله گذاری فیزیکی در اکثر استان‌های کشور و مراکز ارائه خدمات به طرز قابل توجهی کمرنگ شده و باید مردم این روند را تغییر دهند.

انتقاد معاون وزیر بهداشت از کمرنگ شدن فاصله‌گذاری در مطب‌ها

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: مردم باید توجه داشته باشند که درمان معجزه آسا و راه حل سریع برای کرونا در حال حاضر وجود ندارد و نباید به این موارد دل بست.

حریرچی گفت: بهترین راه مقابله با ویروسکرونا، پیشگیری است و با فاصله گذاری یک متری از یکدیگر، حداقل کردن ملاقات‌های غیرضروری، استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست ها تاثیر گذار است.

وی با ابراز نارضایتی از وضعیت شیوع بیماری کرونا در آذربایجان غربی افزود: ظرفیت بهداشتی درمانی در این استان برای ابتلای فعلی کافی است ولی اگر صعودی باشد، در مراکز درمانی دچار مشکل می شویم.

وی اظهار کرد: در آذربایجان غربی با استفاده از اختیارات استانی، به خوبی در راستای تعطیلی برخی مراکز پرتجمع عمل شده که امیدواریم نتایج آن در روزهای آینده مشاهده شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ‌درمانی آذربایجان‌غربی نیز گفت: ۱۱ شهرستان از ۱۷ شهرستان در این استان در مناطق شمالی و جنوبی به ویژه شهر ارومیه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و مردم باید رعایت موارد ایمنی را به طور کامل در دستور کار قرار دهند.

دکتر جواد آقازاده افزود: این شهرها شامل ارومیه، اشنویه، بوکان، پیرانشهر، تکاب، سردشت، سلماس، مهاباد، میاندوآب، نقده و خوی هستند.

وی اضافه کرد: ۶ شهرستان دیگر شامل ماکو، چالدران، چایپاره، شوط، شاهین‌دژ و پلدشت در آذربایجان غربی نیز در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند.

هم اینک بیش از ۲۲۰ هزار نفر در کشور به کرونا مبتلا شده و افزون بر ۸۰ درصد آنها بهبود یافته اند.

این تعداد ۲.۲ درصد کل مبتلایان به کرونا در دنیاست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین