کد خبر: ۶۵۸۳۶۶
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۰
ادامه هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال؛

جدال برای سهمیه از اهواز تا اصفهان و تهران

هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری سه مسابقه به پایان می‌رسد و فولاد، سپاهان و استقلال برای ماندن در بالای جدول با حریفان‌شان رقابت می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران با انجام سه بازی دیگر به پایان می‌رسد؛ مسابقات لیگ که به خاطر شیوع بیماری کرونا تعطیل شده بود حالا بار دیگر هیجان را به خانه‌ها می‌آورد. امروز سپاهان، فولاد و استقلال برای این که از کورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان عقب نمانند و هم‌چنان نیم نگاهی به صدر جدول داشته باشند باید در بازی‌های خانگی‌شان پیروز میدان شوند.

سپاهان - گل‌گهر؛ ورزشگاه نقش جهان، ساعت ۲۰:۴۵

تیمی که هفته‌های زیادی بدون باخت و حتی گل خورده رقیبان را شکست می‌داد حالا با ۱۰ اختلاف امتیاز نسبت به صدر در رده دوم قرار دارد و برای قهرمانی باید منتظر باشد که پرسپولیس امتیاز از دست بدهد. پیش از تعطیلی لیگ به خاطر شیوع کرونا، سپاهان و پرسپولیس قرار بود در هفته بیستم و در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم بروند اما تعلل کاروان سپاهان برای رسیدن به ورزشگاه با واکنش پرسپولیسی‌ها مواجه شد و آن‌ها ورزشگاه را ترک کردند. در نهایت کمیته انضباطی به برد ۳ بر صفر پرسپولیس رای داد و کمیته استیناف هم آن را تایید کرد. شاید اگر سپاهان در آن بازی حاضر می‌شد می‌توانست با شکست پرسپولیس، حالا با اختلاف ۴ امتیازی لیگ را شروع کند. هر چند در هفته‌های باقی مانده هم ممکن است اتفاقاتی رخ بدهد که سپاهان را به صدر برساند. آن‌ها هنوز روی کاغذ شانس قهرمانی دارند.

جدال برای سهمیه از اهواز تا اصفهان و تهران

حریف آن‌ها یعنی گل‌گهر، پیش از تعطیلی مسابقات به دلیل شیوع بیماری کرونا، در ۶ مسابقه متوالی شکست نخورد و در دو بازی آخر برابر صنعت نفت و استقلال به پیروزی رسید. البته در طول تعطیلات، برگزاری تمرینات این تیم به خاطر ابتلای ۶ عضو این تیم به کرونا با مشکلاتی همراه شد. گل‌گهر برای این بازی گادوین منشا را هم که به خاطر مصدومیت دچار مشکل شده بود، در اختیار دارد. این تیم سیرجانی تمریناتش را مثل نساجی در تهران برگزار کرد. گل‌گهر با ۱۹ امتیاز با سایپا هم امتیاز است ولی به خاطر تفاضل گل بهتر در رده سیزدهم قرار دارد.

فولاد - ماشین‌سازی؛ ورزشگاه شهدای فولاد، ساعت ۲۱

لیگ برتر با بازی معوقه فولاد - استقلال ۴ تیر آغاز شد و شاگردان نکونام موفق شدند در یک بازی جنجالی استقلال را شکست دهند. صحنه‌های داوری این مسابقه باعث ایجاد حواشی زیادی شد که ترکش‌های آن تا چند روز بعد از بازی هم ادامه داشت و نکونام و مجیدی در مصاحبه و فضای مجازی به یکدیگر نیش و کنایه زدند. هر چه بود فولاد این بازی مهم را با پیروزی پشت سر گذاشت تا هم امتیاز با استقلال در رده پنجم قرار بگیرد و شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را افزایش دهد. فولاد در این فصل با ثبات عمل کرده و بیشتر هفته‌های لیگ در رتبه‌های پنجم و ششم قرار داشته است.

ماشین‌سازی به همراه تراکتور، شهر خودرو و نساجی از تیم‌هایی بودند که به برگزاری ادامه لیگ شدیدا معترض بودند. آن‌ها هم همانند تراکتور تمرینات‌شان را دیرتر از سایر تیم‌ها آغاز کردند. وضعیت مبتلایان به کرونا در این تیم از همه تیم‌ها بدتر است. دو هفته قبل تست کرونای ۴ عضو این تیم مثبت شد. روز گذشته هم در آخرین تست کرونا پیش از دیدار با فولاد تست دو بازیکن‌شان مثبت شد تا نتوانند این تیم را در سفر به اهواز همراهی کنند. ماشین سازی با ۲۴ امتیاز در رده نهم قرار دارد و اگر اتفاق خاصی نیفتد در لیگ ماندنی است.

استقلال - سایپا؛ ورزشگاه آزادی، ساعت ۲۱

بازنده دیدار حساس آغازین لیگ، این هفته باید برابر سایپا قرار بگیرد. استقلال در این فصل بدبیاری‌های زیادی داشته است؛ از مشکلات مدیریتی و مالی تا مصدومیت بازیکنان. هفته پیش هم دو بازیکن این تیم یعنی علی کریمی و عارف غلامی از زمین بازی اخراج شدند تا دست مجیدی برای بازی با سایپا بسته‌تر هم شود. نکته جالب این‌ است که خود مجیدی هم به خاطر اعتراض به داور از زمین اخراج شد تا در بازی برابر سایپا نتواند روی نیمکت تیمش بنشیند. علاوه بر محرومان، بازیکنانی نظیر مطهری، تبریزی و آذری به دلیل مصدومیت نمی‌توانند استقلال را همراهی کنند. دیاباته هم به دلیل تولد فرزندش به فرانسه رفته است و در این بازی حضور ندارد. به خاطر رقابت زیادی که در بالای جدول برای سهمیه وجود دارد، استقلال نباید امتیاز دیگری را از دست بدهد و هر بازی برای آن‌ها حکم فینال را دارد.

سایپا هم با این که تمایل داشت لیگ برتر آغاز نشود اما تمریناتش را به صورت منظم ادامه داد و بازی‌های دوستانه خوبی هم برگزار کرد. آن‌ها برابر پرسپولیس بدون گل و برابر نساجی با نتیجه یک بر یک به تساوی دست پیدا کردند. سایپا فقط چهار امتیاز با قعر جدول فاصله دارد و برای دور شدن از منطقه خطر نباید کوچک‌ترین اشتباهی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین