کد خبر: ۶۵۸۳۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۵

باهنر: برای وحدت نباید از رقابت گذشت

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس هفتم معتقد است که برای دستیابی به وحدت نباید از رقابت اجتناب کرد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، رییس فراکسیون اصولگرایان در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که حضور پررنگ مردم در انتخابات نتیجه وجود رقابت است، گفت: برای دستیابی به وحدت نباید از رقابت اجتناب کرد.

وی در پاسخ به این سوال که نظرش در مورد صحبت‌های مقام رهبری چیست، افزود: اصولی محکم در نظام وجود دارد که همه فعالان سیاست، فرهنگ و اقتصاد باید به آن معتقد باشند اما خارج از این اصول هر حزب و جناح برنامه‌ای برای رقابت‌های انتخاباتی دارد.

نماینده کرمان تاکید کرد: اگر رقابت در انتخابات وجود نداشته باشد فضای سالم و با نشاط ایجاد نمی‌شود.

باهنر در پاسخ به سوالی درباره برخی اقدامات تخریبی در عرصه انتخابات گفت: بداخلاقی‌ها انتخابات را مخدوش کرده و روحیه‌ شاداب را از بین می‌برد.
وی د ر ادامه به رقبای انتخاباتی توصیه کرد که برای دستیابی به اخلاق پیروزی و شکست تمرین کنند و بدانند شکست‌ها و پیروزی‌ها دائمی نیست.

نماینده کرمان درباره معرفی گزینه‌های وزارت نفت و صنایع و نظرسنجی درباره آن گفت: هنوز موضوعی رسمی در این خصوص از سوی دولت مطرح نشده است و در صورتی که دولت رسما افراد را معرفی کرد اعلام نظر می‌کنیم.

نایب رییس اول مجلس در خصوص تشکیل شورای 27 نفره برای تدوین برنامه پنجم توسعه گفت: به نظرم ترکیب خوبی آماده شد که شاید جامع نباشد اما مانع هم نیست.

باهنر هدف دولت در تغییرات در سیستم اداره برخی دستگاه‌ها از جمله انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را ایجاد تحول اساسی در نحوه اداره دستگاه‌ها دانست.

وی در ادامه درباره انتخاب شدن نمایندگان برای عضویت در شورای عالی تدوین برنامه پنجم توسعه اظهار داشت: برخی سیستم‌ها و مسئولیت‌ها ذاتی نیست، یک نماینده شاید 4 سال بعد نماینده نباشد به همین منظور استفاده از نمایندگان این شورا توجیهی نداشته باشد، از سویی برنامه پنجم توسعه قرار است تحویل مجلس هشتم شود.

نایب رییس مجلس در خصوص برگزاری اجلاس کشورهای حاشیه دریای خزر در تهران و اهمیت آن گفت: منافع ما در خزر مشخص است و ایران در نیمی از خزر ساحل دارد.

باهنر رژیم حقوقی دریای خزر را منحصر به فرد دانست و گفت: باید رژیمی بر این دریا طراحی شود که همه شرکا به منافع ملی خود برسند و کسی بیش از حق خود طلب نکند و برای دستیابی به این امر مهم نیاز به مذاکرات جدی داریم. وی با مثبت ارزیابی کردن سفر پوتین رییس جمهوری روسیه به تهران اظهار داشت: ما آمریکا را دشمن استراتژیک خود می‌دانیم اما مردم ایران، روسیه را دشمن استراتژیک قلمداد نمی‌کنند و روسها نیز به این درک رسیده‌اند که دو کشور باید با هم تعامل داشته باشند.

نماینده کرمان درباره تاثیر سفر پوتین به تهران در پرونده هسته‌ای ایران گفت: مذاکرات هسته‌ای از نظر ما بسیار روشن است و مسئولان آژانس و حتی روسیه نیز بارها اعلام کرده‌اند که هیچ انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای ایران مشاهده نشده است.

باهنر تاکید کرد: هر کس ادعا می‌کند فعالیت‌های ایران غیرقانونی است می‌تواند به همه فعالیت‌های ما نظارت داشته باشد اما نباید در مقابل حق مسلم ایران مانع ایجاد شود.

رییس فراکسیون اصولگرایان تاکید کرد: یک پرونده کاملا حقوقی را نباید سیاسی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین