کد خبر: ۶۵۸۴۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

سرقت میلیاردی از همسایگان

سارقی که از همسایگان خود بیش از 10 میلیارد ریال سرقت کرده بود، به دام افتاد.
آفتاب‌‌نیوز :

29 شهریور سال گذشته پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل در کلانتری147 گلبرگ تشکیل و با دستور قضائی برای رسیدگی تخصصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارجاع شد.

شاکی در تحقیقات اولیه اظهار کرد: ساعت 21 بیست‌و‌هشتم شهریور به‌همراه خانواده‌ام از منزل خارج شدم و حدود ساعت یک بامداد بازگشتم. در بدو ورود متوجه شدم در واحد از ناحیه لولا باز شده است. به‌سرعت وارد منزل شدم و مشاهده کردم همه اتاق‌ها به‌هم ریخته شده و طلاها و جواهرات همسرم به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال به سرقت رفته است.

سرقت میلیاردی از همسایگان

هنگام انجام تحقیقات پرونده‌ دیگری با موضوع سرقت منزل به پلیس ارجاع و مشخص شد سرقت جدید از منزل همسایه طبقه بالای شاکی انجام و مقداری طلا و وجه نقد مجموعا به ارزش 120 میلیون ریال سرقت شده است. کارآگاهان در بررسی‌های اولیه متوجه شدند سرقت داخلی بوده و از‌سوی آشنایان یا یکی از اهالی ساختمان صورت گرفته است.

همچنین مشخص شد چند ماه قبل نیز از منزل یکی‌دیگر از همسایگان که زنی مسن است، مقداری طلا و وجه نقد به ارزش 800 میلیون ریال سرقت شده است. یکی از همسایگان به کارآگاهان گفت خودروی کیا اسپورتیج او نیز چند ماه قبل از جلوی ساختمان سرقت و بعد از چند هفته لاشه خودرو به‌صورت رهاشده در محدوده شورآباد کشف شد.

مالک خودروی کیا گفت: بعد از کشف لاشه خودرو یکی از همسایگان به‌نام سعید از من خواست خودرو را با همان وضعیت به او بفروشم و ادعا داشت تخصص پسرعموی او سرپاکردن این نوع خودروهاست. بعد از توافق لاشه خودرو را به مبلغی بالاتر از قیمت بازار از من خرید و بعد از یک هفته وقتی درباره وضعیت خودرو پرسیدم، گفت: کار خودرو تمام شده و آن را فروخته است. مأموران با هماهنگی‌های قضائی سعید را به‌عنوان اولین متهم پرونده دستگیر کردند.

او پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرائم خود اعتراف کرد و گفت: در اولین سرقت با نقشه قبلی کلید خودروی شاکی را کپی و سپس در موقعیت مناسبی خودرو را از مقابل ساختمان سرقت کردم و به سوله‌ای که از قبل اجاره کرده بودم، انتقال دادم و قطعات آن را باز و لاشه خودرو را در حوالی شورآباد رها کردم. بعد از مدتی خودرو را از شاکی خریدم و در‌حال‌حاضر آن را در پارکینگی در اطراف تهرانپارس مخفی کرده‌ام. سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت، گفت: خودرو و تعدادی از اموال سرقتی از مخفیگاه متهم کشف و به مال‌باختگان تحویل شد.

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
حفاظ و قفل ضد دیلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
0
2
سارقین که روح نیستند از وسط دیوار عبور کنند، پس اگر قفل ضد دیلم روی درب نصب کنید که بدون هیچ اماو اگرو بهانه ای نتونن باز یا تخریبش کنند و همچنین حفاظ ضد دیلم مقابل بالکن، پاسیو و پنجره ها نصب کنید که غیر از اینکه با فرز ببرنش کاری نتونن بکنند، دیگه حتی اگر دزدان تا پشت درب و پنجره ها هم رسیدند بدون هیچ اما و اگری نمیتونن وارد بشن مگر اینکه خودتون درو براشون باز کنید که در این صورت هم یک گاوصندوق ضد دیلم مجهز به قفل ضد زورگیری لازم دارید که قابلیت اتصال به زمین و دیوار هم داشته باشه و تمام اموال با ارزش را داخل آن گاوصندوق ضد دیلم بذارید که هم نتونن اموالتون را سرقت کنند و هم بتونید جونتون را در مقابل سارقین خشن نجات بدید.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین