کد خبر: ۶۵۸۴۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۴
عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز:

انتخابات نباید در سیطره یک جناح باشد

آفتاب‌‌نیوز : «علی‌اصغر رحمانی خلیلی» عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در خصوص هشدار اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز گروه‌های سیاسی از تهمت زنی به یکدیگر در آستانه انتخابات مجلس هشتم گفت: «برداشت من از سخنان رهبری این است که ایشان احساس کرده‌اند برخی از جریانات و نهادها قصد دارند تا با ایفای نقش امنیتی در انتخابات، آن را در سیطره یک جناح و جریان خاص سیاسی قرار دهند که این مسئله قطعا باعث کاهش گسترده مشارکت مردم در انتخابات می‌شود».

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب افزود: «اگر انتخابات به سیطره یک جریان خاص سیاسی دربیاید، به علت کاهش مشارکت سیاسی مردم هم مشروعیت و مقبولیت نظام با خطر مواجه می‌شود و هم کشور دچار تلاطمی می‌شود که خارج شدن از آن واقعا سخت است».

رحمانی خلیلی ادامه داد: «مقام رهبری شرایط حساس کشور چه در بعد داخلی و چه در بعد خارجی در شرایط کنونی را درک کرده‌اند و از این رو نسبت به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس هشتم و بداخلاقی‌های برخی جریانات سیاسی که می‌تواند به کاهش مشارکت مردم در انتخابات بینجامد هشدار می‌دهند».

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز یادآور شد: «مقبولیت و مشروعیت نظام ما بستگی به حضور فعال و گسترده مردم در تصمیم‌گیری‌های سیاسی و در راس آنها انتخابات دارد. بنابراین، بداخلاقی‌ها و تهمت‌زنی‌های گروه‌های سیاسی به یکدیگر می‌تواند به کاهش مشارکت مردم در امور سیاسی و در نتیجه کاهش مشروعیت و مقبولیت نظام بینجامد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین