کد خبر: ۶۵۸۶۶۲
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵

باج‌خواهی آمریکا از الکاظمی؛ حفاظت از "اف۱۶" در ازای ضربه زدن به حشد شعبی

یک رسانه آمریکایی فاش کرد که آمریکا حفاظت از ناوگان جنگنده‌های "اف۱۶" را مشروط به بازداشت اعضای حشد شعبی توسط دولت عراق کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

مجله فوربس آمریکا در گزارشی فاش کرد که که آمریکا حفاظت از ناوگان جنگنده‌های "اف۱۶" را منوط به بازداشت اعضای حشد شعبی توسط دولت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق کرده است.

این مجله نوشت: جنگنده‌های مذکور باید از پایگاه "بلد" به فرودگاه‌های بغداد، اربیل و یا پایگاه هوایی عین الأسد در غرب الدنبار منتقل شوند؛ چراکه دامنه پرواز این جنگنده‌ها کوتاه بوده و از امکان سوخت‌گیری هوایی برخوردار نیستند.

باج‌خواهی آمریکا از الکاظمی؛ حفاظت از

فوربس به نقل از "مایکل نایتس"، کارمند موسسه مطالعات خاور نزدیک واشنگتن آورده است: دولت عراق به ریاست الکاظمی ۱۴ تن از نیروهای گروه‌های وابسته به حشد شعبی را بازداشت کرد و در پیش گرفتن چنین رویه‌ای توسط دولت عراق علیه این گروه‌ها ممکن است پیمانکاران آمریکایی را متقاعد کند که بازگشت به عراق نسبتاً امن است و به بغداد برای حفاظت از جنگنده‌های اف۱۶ و راه‌اندازی آن کمک کنند.

مایکل نایتس در این باره گفت: حفاظت از اتباع خارجی‌ برای ازسرگیری پشتیبانی از جنگنده‌های اف۱۶ ضروری بوده و وجود این جنگنده‌ها در پایگاه "بلد" مسأله‌ای نگران کننده به دلیل حضور گروه‌های وابسته به حشد شعبی و عناصر داعش در منطقه به شمار می‌رود.

وی افزود: جنگنده‌های اف۱۶ جنگنده‌های کوتاه برد هستند که عراق توانایی سوخت‌رسانی به آنها را در حال پرواز ندارد و پیشنهاد می‌شود که تعدادی از این جنگنده‌ها به پایگاه‌های دیگر در عراق منتقل شوند.

در ادامه این گزارش آمده است: بسیاری از این جنگنده‌ها به دلیل عدم پشتیبانی فنی و تعمیر در حال حاضر زمین گیر شده‌اند و به پرواز درنمی‌آیند طوری که یک مقام بلند پایه عراقی اخیراً گفته است، ناوگان اف۱۶ عراق تقریباً از بین رفته است و عراق امروز دیگر نمی‌تواند گشت‌های هوایی روتین خود را بر فراز استان الانبار در غرب این کشور ادامه دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین