کد خبر: ۶۵۸۶۸۳
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰

باند کلاهبرداری از نیازمندان شیراز متلاشی شد

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: باندی که اعضای آن با وعده پرداخت وام، از افراد بی بضاعت و نیازمند در شیراز یک میلیارد ریال کلاهبرداری کردند، متلاشی شد.
باند کلاهبرداری از نیازمندان شیراز متلاشی شد
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ یوسف ملک‌زاده، سه‌شنبه بیان داشت: در پی ارجاع چند فقره پرونده به پلیس آگاهی با مضمون کلاهبرداری، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کارکارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه ماموران مشخص شد، افراد کلاهبردار در پوشش خیر و سخاوتمند با مراجعه به نهادها و مراکز خدماتی، با ترفندهای متقلبانه افراد بی بضاعت را شناسایی و اطلاعات آنان را دریافت می‌کردند.‌

ملک‌زاده ادامه داد: کلاهبرداران در تماس تلفنی با افرادی که از قبل شناسایی کرده بوند، خود را خیر و سخاوتمند معرفی و عنوان می‌کردند که مسوولان مراکز خدماتی شماره "شما" را به قصد پرداخت وام به ما ارائه کرده و اینکه با پرداخت یک فقره وام با مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال به صورت بلند مدت و کم بهره به شما موافقت شده است که از الزامات این وام علاوه بر ارائه مدارک، باید مبلغ ۲۰ میلیون ریال وجه نقد به شماره حساب اعلامی واریز شود.

این مقام انتظامی اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس موفق شدند با اقدامات فنی و ترفندهای پلیسی، ۱۲ نفر را که همگی اعضای این بودند شناسایی و در قالب چند عملیات آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

ملک‌زاده، با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به کلاهبرداری یک میلیاردی ریالی از مالباختگان اقرار کردند، گفت: همه کلاهبرداران برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

وی، با بیان اینکه تاکنون ۲۴ نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند، به شهروندان توصیه کرد با رعایت برخی نکات هر چند ساده، می‌توان مجرمان را در ارتکاب جرم ناکام گذاشت و مردم به این موضوع توجه کنند که قبل از انتقال هر گونه وجه نقد به حساب دیگران، بررسی‌های لازم را انجام دهند تا مورد کلاهبرداری قرار نگیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین