کد خبر: ۶۵۸۶۹۳
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷

روسیه: سیاست فشار حداکثری آمریکا، سیاست خفه کردن کشورهاست

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با اشاره به فشار حداکثری آمریکا علیه برخی از کشورها از جمله ایران، گفت: بهتر است این سیاست را سیاست خفه کردن یا خفقان حداکثری توصیف کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :

واسلی نبنزیا در نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل متحد که در مورد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار شده است، گفت: ما از حضور آقای ظریف و دبیرکل سازمان ملل متحد در این نشست استقبال می‌کنیم. همچنین از شرکت آقای پمپئو شرکت تشکر می‌کنیم اما متوجه هستیم که ایشان فعالیت زیادی دارد ولی جای تأسف دارد که صبر نکردند تا کلام همگان را بشنوند.

روسیه: سیاست فشار حداکثری آمریکا، سیاست خفه کردن کشورهاست

وی افزود: من در صحبت‌های ایشان حتی یک بار نیز کلمه دیالوگ و همکاری را نشنیدم.

این دیپلمات روسی با بیان این که اقدامات آمریکا دیپلماسی چندجانبه را به خطر انداخته است، گفت: تحریم‌های آمریکا علیه کشورها خلاف عقل سلیم و منافع کشورهاست. ما شاهد ادامه فشار حداکثری آمریکا هستیم و بهتر است که این سیاست را سیاست خفه کردن یا خفقان حداکثری توصیف کنیم. معلوم نیست که هدف این سیاست تغییر رژیم است یا ایجاد شرایطی که ایران نتواند نفس بکشد.

نماینده روسیه در شورای امنیت ملی سازمان ملل افزود: مسئولیت بحران کنونی متوجه آمریکاست. این کشور دو سال پیش شروع کرد که توافق برجام را قدم به قدم تضعیف کند و سپس از آن خارج شد.

وی ادامه داد: برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل یک بسته تفکیک‌ناپذیر هستند و کشورهای عضو برجام باید در چارچوب این قوانین عمل کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین