کد خبر: ۶۵۸۷۱۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
جزئیات مرگ ۱۸ نفر در انفجار و آتش‌سوزی مرکز درمانی سینا

جزئیات انفجار و آتش‌سوزی مرگبار در شمال تهران؛ ۱۹ نفر فوت شدند+فیلم و عکس

حادثه آتش‌سوزی و انفجار کلینیک سینای اطهر در خیابان شریعتی تهران به کشته شدن ۱۹ نفر و مصدومیت ۱۴ نفر منجر شد. این حادثه شامگاه سه‌شنبه رخ داد و سازمان نظام پزشکی نیز اعلام کرد که بیش از نیمی از جان‌باختگان متعلق به پزشکان و کادر اتاق عمل است.مهار این آتش‌سوزی با استفاده از تجهیزات جدید آتش‌نشانی از جمله نردبان‌های بلند و در سایه تجربه و ایثار آتش‌نشانان، حدود ۲ ساعت به طول انجامید و با وجود دو مورد انفجار در دقایق اولیه، از سرایت آتش به سایر ساختمان‌های منطقه جلوگیری شد.
آفتاب‌‌نیوز :

سیدجلال ملکی در این باره اظهار کرد: در ادامه عملیات جست‌وجو در بخش‌های دیگر ساختمان دقایق قبل، آتش‌نشانان توانستند شش تن را پیدا کنند که وضعیت وخیمی داشتند و تقریبا علایم حیاتی نداشتند.

وی ادامه داد: منتظر عوامل اورژانس هستیم اما تقریبا می‌توان گفت که هر شش نفر فوت شدند. فقط یک نفر منتقل شده که بررسی دقیق‌تر در این رابطه انجام شود. در حال حاضر ١٩ نفر از داخل ساختمان به غیر از نجات‌یافتگان خارج شدند که فوت ١٨ نفر از آنها متأسفانه تایید شده است. نظر نهایی توسط عوامل اورژانس اعلام خواهد شد.

آخرین اخبار آتش‌سوزی مرگبار در شمال تهران؛ ١٨ نفر فوت شدند

۱۰ تن از جان‌باختگان زن و مابقی مرد هستند

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ نیز درباره آخرین آمار قربانیان حادثه حریق کلینیک سینا اطهر گفت: ۱۰ تن از جان‌باختگان زن و مابقی مرد هستند.

سردار حسین رحیمی اظهار کرد: ۱۰ تن از جان‌باختگان زن بوده‌اند. اجساد جان‌باختگان در حال خارج‌شدن از محل حادثه است.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: هنوز تشخیص داده نشده که چند نفر از آنان از بیماران و چند نفر از پرسنل مرکز درمانی بوده‌اند. درباره علت حادثه هنوز نمی‌توانم اظهارنظر قطعی کنم اما تیم‌های ارزیاب، جرایم جنایی و قاضی جنایی در حال بررسی‌اند.

سید جلال ملکی همچنین درباره جزئیات انفجار و آتش‌سوزی در کلینیک درمانی در خیابان شریعتی اظهار کرد: ساعت 20:46 امشب حادثه آتش‌سوزی گسترده در یک مرکز درمانی، در خیابان شریعتی، خیابان قدس به سامانه 125 اعلام شد که در لحظات نخست، آتش‌نشانان چهار ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: محل حادثه یک ساختمان پنج طبقه با کاربری کلینیک درمانی بود که در لحظات اولیه اعلام شد در طبقه منفی دو آن انفجار روی داده و حتی بعد از حضور آتش‌نشانان نیز این انفجارها ادامه داشت. ظاهراً انفجارها ناشی از سیلندرهایی بود که در این مرکز استفاده می‌شد؛ شدت آتش به حدی بود که از فواصل دور قابل رؤیت بوده و از دود زیادی طبقات بالایی را فراگرفته بود.: نیروهای آتش‌نشانی از چندین طرف مشغول اطفای آتش شده و موفق به نفوذ به طبقات بالایی شدند. در نهایت حدود 20 نفر از افرادی که در طبقات بالایی گرفتار شده بودند، توسط آتش‌نشانان خارج شدند.

وی با اشاره به مرگ 13 نفر از افرادی که در اتاقهای عمل این ساختمان حضور داشتند، گفت: مدتی است آتش خاموش شده و عملیات جست‌وجو به پایان رسیده و آتش‌نشانان مشغول بررسی علت حادثه هستند.

وی در پایان تصریح کرد که دقایقی قبل آتش‌نشانان در حین عملیات جستجو در بخش‌های دیگر ساختمان در یکی از اتاق‌ها موفق به کشف 6 نفر دیگر شدند که تنها یک نفر از آنها علایم حیاتی داشت و 5 نفر دیگر فوت شده بودند.

لحظاتی پیش یکی از مصدومان منتقل شده به بیمارستان نیز فوت کرد و تعداد فوت شدگان این حادثه به 19 نفر رسید.

افزایش فوتی ها به 19 نفر

هم اکنون جلسه ستاد بحران در دفتر شهردار منطقه یک با حضور پیروز حناچی شهردار تهران در حال برگزاری است. نیروهای امدادی و عملیاتی در حال ارائه گزارش هستند.

دادستان تهران نیز در گفتگو با شبکه خبر گفت: اجساد در حال انتقال به بهشت زهرا هستند.

القاصی مهر افزود: وضعیت محل حادثه آرام است و این صحنه در حال کنترل عوامل انتظامی است و مشکل خاصی وجود ندارد. علت حادثه در دست بررسی است اما مشخص نیست علت واقعی چه بوده است.

سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، اظهار کرد: ساعت ۲۱:۲۰ در خیابان شریعتی قبل از میدان قدس داخل کوچه ماهرو زاده (منطقه ۱) ساختمان آزمایشگاه پزشکی دچار انفجار شد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: با توجه به حضور عوامل امدادی، محدودیت‌هایی در معابر اطراف اعمال شده است.شمال به جنوب خیابان شریعتی از میدان قدس و در جنوب به شمال از تقاطع خیابان شریعتی و خیابان موسی وند محدودیت تردد داریم. وضعیت ترافیکی آن محدوده تحت کنترل است.

سردار حمید هداوند جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دقایق اولیه حادثه با حضور در محل حادثه بیمارستان سینا با اشاره به اینکه توسط کارشناسان آتش نشانی و کارآگاهان پلیس علت وقوع حادثه در دست بررسی است، عنوان داشت :به محض وقوع حادثه عوامل پلیس راهور و پلیس پیشگیری و یگان امداد در محل حضور یافته و اقدامات لازم را در حوزه های ترافیکی، انتظامی بعمل آوردند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آتش اطفا و اوضاع تحت کنترل می باشد، گفت: در بررسی های اولیه علت وقوع حادثه را نشت گاز و اتصالی کابل برق اعلام نموه اند که اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد. اکیدا توصیه می شود مردم از حضور در محل حادثه خودداری تا یگان های امدادی سریعتر و بهتر بتوانند ماموریت خود را انجام دهند.

 رییس پلیس تهران: امکان خرابکاری صددرصد شایعه است

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در خصوص آخرین وضعیت حریق در کلینیکی در نزدیکی میدان تجریش اظهار داشت: بر طبق مشاهدات شاهدان عینی آتش‌سوزی از داخل حیاط کلینیک خصوصی ابن سینا آغاز و در ادامه به سایر طبقات سرایت کرده و در نهایت کل ساختمان منجر به حریق شده است.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد:بلافاصله بعد از وقوع آتش سوزی, آتش نشانی, پلیس, اورژانس و تیم‌های امدادی در محل حاضر شدند اما متاسفانه با توجه به شدت حریق تا این لحظه 19 نفر جان باخته و ۱۳ نفر دیگر مصدوم شده که به بیمارستان انتقال یافتند.

وی گفت: هویت جان باختگان هنوز تشخیص داده نشده و ممکن است هم از مراجعین و هم از کادر درمانی باشند.

سردار رحیمی با اعلام این مطلب که هم اکنون تیم‌هایی از آتش نشانی و اورژانس در محل حضور دارند از حضور تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی و تیم جنایی برای بررسی صحنه حریق با حضور قاضی قتل خبر داد تا علت اصلی حادثه بررسی شود.

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به دیگر پرسشی در این خصوص که آیا این امکان وجود دارد که حادثه حریق خرابکاری باشد، گفت: این مسائل صددرصد شایعه است و آتش سوزی در این مرکز خصوصی منجر به حریق شده است.

۱۵ زن و ۴ مرد جان باختند

رئیس سازمان اورژانس تهران از فوت یک مصدوم در بیمارستان خبر داد و گفت: متاسفانه تعداد فوتی های حادثه آتش سوزی در بیمارستان سینا اطهر به ۱۹ نفر رسید.

پیمان صابریان اظهار کرد: متأسفانه فوت، مصدوم بدحال که ۲۳ سال هم داشت و به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شده بود، تأیید شد.متأسفانه تا به این لحظه تعداد فوتی‌های حادثه ۱۹ نفر هستند (۱۵ زن و ۴ مرد).

افزایش جان‌باختگان و مصدومین حادثه کلینیک سینا اطهر به ۳۳ تن

روابط عمومی اورژانس کشور از افزایش جان‌باختگان انفجار و حریق در کلینیک سینا اطهر به ۱۹ تن و مصدومیت ۱۴ تن در پی وقوع این حادثه خبر داد.

 روابط عمومی اورژانس کشور اعلام کرد، ساعت ٢٠:۵۶ شب گذشته حادثه انفجار و حریق در کلینیک درمانی سینا اطهر رخ داد که تاکنون ١٩ تن از جمله ١۵ زن و چهار مرد بر اثر این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

روابط عمومی اورژانس کشور از انتقال هفت مصدوم به مرکز درمانی خبر داد و اعلام کرد که مصدومان خانم ۴۵ساله از پرسنل، آقا ۴٢ ساله آتش‌نشان، آقای ٣٧ ساله و خانم‌های ۵٠، ٢٣، ٣٧ و ٢۵ ساله بوده‌اند که طبق اعلام ستاد، نیمی از مصدومان به زودی ترخیص خواهند شد.

روابط عمومی اورژانس کشور اعلام کرد که هفت نفر نیز در محل حادثه، درمان شدند.

دستگیری تعدادی از افراد مرتبط با حادثه کلینیک سینا اطهر

معاون انتظامی امنیتی استانداری تهران از دستگیری تعدادی از افراد در ارتباط با حادثه کلینیک سینا اطهر خبر داد.

حمیدرضا گودرزی با اشاره به اینکه این دستگیری‌ها با حکم دادستان بوده است، گفت: در ارتباط با حادثه شب گذشته کلینیک سینا اطهر تعدادی بازداشت شده اند که دستگیر شدگان افراد مرتبطی از جمله رییس ساختمان بوده است.

اسامی فوتی‌های حادثه 

جانشین رییس پلیس پایتخت با اعلام آغاز تحقیق و بررسی از چهار مسوئول کلینیک سینا اطهر، اسامی فوتی‌های حادثه روز گذشته در این کلینیک را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس تهران بزرگ، سردار حمید هداوند روز چهارشنبه بیان کرد: تحقیق و بررسی از مدیرعامل بیمارستان، مدیرداخلی، مدیر تصویربرداری و متصدی سانترال ادامه دارد.

جانشین رییس پلیس تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که آیا این حادثه عمدی بوده است؟ گفت: تاکنون به این نتیجه نرسیده‌ایم که حادثه عمدی بوده باشد.

سردار هداوند با اشاره به اینکه احتمالا جرقه برق باعث بروز آتش‌سوزی شده اما علت حادثه در دست بررسی است و نتیجه آن متعاقبا اعلام می‌شود، گفت: متاسفانه در این حادثه ۱۹ نفر شامل ۱۶ زن و سه مرد جان خود را از دست داده‌اند.

جانشین رییس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه هویت چهار نفر از افراد فوت شده معلوم نیست، گفت: آیدا زمانی، لیلا عیوض خانی، لیدا خام دایی، مژگان دهقان، رها (فاقد فامیلی)، سوسن سلطان محمدی، خانم یاسمن، خانم دکتر تورانی، خانم رحمانی، محدثه رضی، شبنم دیبایی، مریم خرسندی، محسن پارسا، احسان گنجخانلو و دکتر محمدعلی اکبری اسامی ۱۵ نفر از فوت‌شدگان است.

اسامی مصدومان

جزئیات انفجار و آتش‌سوزی مرگبار در شمال تهران؛ ۱۹ نفر فوت شدند+فیلم و عکس

منبع: فارس، ایرنا، مهر، تسنیم و ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Canada
|
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
3
38
هيچ خبري جز فقر و مرگ به گوش نمي رسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
0
26
واقعاً باعث تاسفه. خدا به فریاد خانواده های داغدارشون برسه
تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
1
11
هستند اماکن کلینیکی زیر زمینی زیاد ( غیر استاندارد ایمنی و و مجوز فعالیت ) که جراحی بینی و....انجام میدهند .
درامد نجومی بدون توجه به جان و امنیت بیمار .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
1
6
بهترین راه جبران این فاجعه، حبس کردن مدیران بیخیال این درمانگاه در طبقه منفی در یک اتاق بسته و تزریق مونوکسید کربن به داخل اتاق. 19 نفر رو کشتن، خودشون و زن و بچه هاشون در رفاه و آسایش به زندگیشون ادامه میدن.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
2
10
فاجعه پشت فاجعه
این چه روش کشور داری است
یک مقدار به اوضاع داخلی بپردازید
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
0
7
تمام کسانی که به نوعی کوتاهی کردند یا در به وجود آوردن این حادثه تلخ سهیم بودند باید محاکمه و به اشد مجازات محکوم بشوند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین