کد خبر: ۶۵۸۸۱۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸

آمادگی ۲۱هزار مبلّغ دینی از قم برای اعزام به شهرهای درگیر کرونا

مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به خدمات خودجوش طلاب در ایام کرونا گفت: ۲۱ هزار مبلغ دینی به صورت جهادی برای اعزام به شهرهای درگیر کرونا اعلام آمادگی کردند.
آمادگی ۲۱هزار مبلّغ دینی از قم برای اعزام به شهرهای درگیر کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

اباذر جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه از همان روزهای اولیه شیوع کرونا، طلاب علوم دینی به صورت خودجوش وارد میدان کمک به کادر درمانی و آسیب دیدگان به کرونا شدند، افزود: ۲۰ هزار مبلّغ عمومی و یک هزار مبلغ متخصص و روان شناس آمادگی اعزام به شهرهای درگیر کرونا را اعلام کردند که این آمادگی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی به دلیل قدرت ساماندهی و توان سازمانی، فعالیت‌های گسترده‌ای برای کاهش آسیب های ناشی از کرونا و جمع آوری کمک های مردمی و همچنین اعزام مبلغ های عمومی و تخصصی برای کمک به کادر درمان و انجام مشاوره های دینی و روانشناسی انجام داد.

جعفری ادامه داد: شرایط ناشی از کرونا و قرنطینه خانگی و وجود جو روانی سنگین بر جامعه ناشی از شیوع این بیماری، نیاز به مشاوره‌های تخصصی روان شناسی و همچنین مشاوره های دینی ناشی از این شرایط به شدت احساس می‌شد که در این راستا ۲۵ گروه تخصصی به مناطق درگیر کرونا اعزام و هزاران ساعت مشاوره انجام شد.

مدیرکل تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص ناشی از کرونا و ضرورت رعایت مسائل بهداشتی توسط مبلغان دینی در روند کمک رسانی به مردم و کادر درمانی، ۶ جلسه توجیهی و آموزشی برگزار و تمام ابعاد بهداشتی و روانی این بیماری تشریح شد.

وی ادامه داد: در اقدامی منسجم به منظور کاهش بار روانی کرونا بر بیماران، ‌کادر درمانی و خانواده هایی که عزیزان خود را به خاطر ابتلا به کرونا از دست دادند،‌ طلاب و مبغان آموزش دیده و متخصص در حوزه روانشناسی و مشاوره به بیمارستان ها، ‌مراکز درمانی،‌ منازل بیماران، با طرح مباحث روانشناختی اعزام شدند.

جعفری با اشاره به ایجاد موکب های «پیشگیری و ارتقای سلامت» در سطح شهر قم تصریح کرد: بخشی از مبلغان در این موکب‌ها در حوزه سلامت معنوی و روانی مردم کار می‌کردند و در این موکب‌ها مشاوره‌هایی را ارائه ‌نمودند.

مدیرکل تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی قم با بیان اینکه مبلغان دینی اعزامی به مناطق درگیری کرونا دستاوردها و تجربه‌های بسیار ارزنده ای کسب کردند،‌ گفت: به منظور ثبت و ضبط و استفاده از تجربه تبلیغی مبلغان حاضر در صحنه مبارزه با کرونا، تاکنون پنج نشست برگزار شده که تدوین این تجربه‌ها برگ زرینی از فعالیت حوزه علمیه در این ایام است.

وی همچنین با اشاره به حضور فعال مبلغان دینی در «سامانه ۴۰۳۰» جهت پاسخگوی به سئوالات مردم، تصریح کرد: در ادامه فعالیت این سامانه علاوه بر مشاوره‌های درمانی و بهداشتی، نیاز به مشاوره‌های روانشناسی و دینی نیز احساس شد که به دلیل درخواست مسئولان این سامانه، ۵۵ مبلغان متخصص به این سامانه معرفی شد که این مبلغان در این ایام، به ده ها هزار نفر در سراسر کشور از طریق این سامانه به صورت تلفنی مشاوره داده‌اند.

جعفری در ادامه افزود: با توجه به ضرورت رعایت مسائل شرعی در تدوین اموات کرونایی و تاکید رهبر معظم انقلاب در این زمینه، برخی گروه های تبلیغی در آرامستان ها حضور و فعالیت های ارزشمندی در تسکین و آرامش‌بخشی به خانواده‌های متوفا و همچنین اجرای مسائل شرعی در غسل، کفن و تدوین جان باختگان انجام دادند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های شماره‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
صغری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
0
4
تو رو خدا بسه دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
0
6
این 21 هزار مبلغ چه مشکلی از بیماری کرونا رو می خواهند حل کنند و باچه بودجه و اعتباری می خواهند کرونا رو ریشه کن کنند
ال هاشم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
0
3
امار طلبه خارجی اطلاع رسانی نمی شود
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
0
3
منع عبور و مرور و آمد و شد بهترین راه جلوگیری از انتقال شهر به شهر است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین