کد خبر: ۶۵۸۹۱۶
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱

تداوم گرانی در بازار خودرو/ افزایش عجیب قیمت‌ها در بازار بی‌مشتری

در حالی که قیمت خودرو در روز‌های اخیر افزایش یافته است، فعالان بازار از نبود مشتری و کاهش شدید خرید و فروش خبر می‌دهند.
آفتاب‌‌نیوز :

برخی از کارشناسان معتقدند که افزایش نجومی قیمت دلار طی روز‌های اخیر و عدم یک سیاست روشن برای مدیریت بازار باعث شده است تا قیمت‌ها در بازار خودرو رو به افزایش رود؛ این اتفاق درحالی می‌افتد که قرار بود با عرضه‌های اولیه خودر‌های قرعه کشی شده به بازار این بازار کمی به تعادل برسد، ولی پس از عرضه‌های اولیه خودرو‌های قرعه کشی شده نه تنها قیمت‌ها در بازار خودرو ثابت نشده اند بلکه طی چند هفته اخیر بازار شاهد افزایش چشمگیر قیمت انواع خودرو بوده است به گونه‌ای که قیمت خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از اواخر خرداد ماه تا امروز ۱۱ تیرماه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است و به قیمت ۱۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو در حالی است که تعداد معاملات در این بازار به کف رسیده است و بنابر گفته برخی از کارشناسان به دلیل برنامه‌های دو خودروساز بزرگ کشور مبنی بر اجرای طرح قرعه کشی خودرو در بازار خودرو تقریبا رکود حاکم است و خریداری به سمت خرید خودرو از بازار نمی‌رود و فقط فروشندگان برای سود بیشتر قیمت‌های بالاتری را برای محصولات خود پیشنهاد می‌کنند.

تداوم گرانی در بازار خودرو/ افزایش عجیب قیمت‌ها در بازار بی‌مشتری

برخلاف سایر مدل‌های خودرو سمند ال ایکس از اواخر خرداد ماه تاکنون کاهش ۱ میلیون تومانی را تجربه کرده است و قیمت آن به ۱۲۴ میلیون تومان رسیده است.

قیمت پژو ۴۰۵ از اواخر ماه گذشته تاکنون ۵ میلیون تومان افزایش یافته است و به ۱۲۹ میلیون تومان رسیده است و قیمت پژو ۲۰۰۸ نیز از اواخر ماه گذشته تاکنون افزایش قیمت ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است و به قیمت ۵۸۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است.

به گفته یکی از نمایشگاه داران در تهران بازار خودرو نوسانات شدیدی را تجربه می‌کند به گونه‌ای که قیمت برخی از خودرو‌ها روزانه تا ۲ میلیون تومان بیشتر و یا کم‌تر می‌شود و نمی‌توان نرخ دقیقی برای فروش خودرو ارائه کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین