کد خبر: ۶۵۸۹۶۲
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
با پشت سرگذاشتن تویوتا

تسلا ارزشمندترین خودروساز جهان شد

شرکت تسلا، پیشگام تولید خودروهای الکتریکی، در آستانه دهمین سال ورود به بورس با پشت سرگذاشتن تویوتا به ارزشمندترین خودروساز جهان بدل شد.
آفتاب‌‌نیوز :

قیمت هر سهم تسلا طی یک سال گذشته پنج برابر شده و از ۲۳۰ دلار به ۱۱۰۰ دلار طی معاملات روز چهارشنبه بازارهای سهام آمریکا رسید؛ رخدادی که ارزش مجموع سهام این شرکت یا به اصطلاح ارزش بازار آن را به ۲۰۵ میلیارد دلار رساند.

در همین حال، قیمت هر سهم خودروسازی تویوتا طی مبادلات روز نخست ژوئیه در بورس ژاپن ۱.۵۷ درصد کاهش یافت و به شش هزار و ۶۵۶ ین رسید تا ارزش بازار این شرکت به ۲۰۰ میلیارد دلار تنزل کند.

تسلا ارزشمندترین خودروساز جهان شد

البته با لحاظ میزان مطالبات و بدهی‌های دو شرکت، ارزش شرکت تویوتا به عنوان دومین خودروساز جهان از نظر تعداد تولید سالانه، با ۲۸۴ میلیارد دلار بیش از تسلای ۲۰۷ میلیارد دلاری است.

کارشناسان علت صعود قیمت سهام تسلا را با وجود تولید ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی در سال، سودآوری بالای این شرکت می‌دانند. در مقابل تویوتا طی سال گذشته میلادی ۱۰.۷۲ میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان تولید کرده است. از این نظر فولکس‌واگن با تولید ۱۰.۸ میلیون خودرو در سال ۲۰۱۹ بزرگ‌ترین خودروساز جهان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین