کد خبر: ۶۵۸۹۷۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
روحانی گفته "یکی از آرزوهای من این بود که با آمار و زمان‌بندی با مردم حرف بزنم"

روحانی: ستمگری به اسم آمریکا هر روز ما را تحت تحریم و فشار قرار می‌دهد

حجّت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، پیش از ظهر امروز (پنجشنبه ۱۲ تیرماه) در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملّی وزارت نیرو در دو استان فارس و کرمانشاه، گفت: در شرایطی که یک ستم‌گری به اسم آمریکا هر روز ما را تحت تحریم و فشار قرار می‌دهد، ما داریم با افتخار از دستاوردهای‌مان سخن می‌گوییم.
آفتاب‌‌نیوز :

رییس جمهوری گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم توانستیم هر دو ماه یک سد مخزنی ملی، هر ماه یک تصفیه خانه فاضلاب و هر ۵٠ روز هم یک تصفیه خانه آب شهری افتتاح کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین افتتاح بهره برداری از طرح های ملی وزارت نیرو که در قالب پویش الف ب و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: امروز شاهد افتتاح طرح ها و پروژه هایی در ۲ استان فارس و کرمانشاه بودیم که هر ۲ استان از نظر اینکه در شرایط آبی خوبی قرار ندارند، بسیار حایز اهمیت است.

روحانی: ستم‌گری به اسم آمریکا هر روز ما را تحت تحریم و فشار قرار می‌دهد

روحانی ضمن قدردانی از همه کارگران، مهندسان، مدیران در وزارت نیرو و بخش خصوصی اظهار داست: کار عظیم و بزرگی امروز انجام گرفته است به طوری که در آب شهری امروز شهرنشینان ۹۹.۹ درصد جمعیت از آب شرب بهداشتی پایدار استفاده می کنند و در جمعیت روستایی هم بیش از ۸۲ درصد از آب بهداشتی پایدار بهره مند می شوند، این افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطر نشان کرد: این که ما قادر هستیم به طور متوسط در دو دولت یازدهم و دوازدهم هر دو ماه یک سد مخزنی ملی را افتتاح کنیم، هر ماه بتوانیم یک تصفیه خانه افتتاح کنیم هر ۵۰ روز بتوانیم یک تصفیه خانه آب شهری را افتتاح کنیم خیلی برای ما اهمیت دارد.

رییس جمهوری یادآور شد: مردم ما کاملا می دانند که در زمان پیروزی انقلاب اسلامی کل تصفیه خانه فاضلاب کشور فقط چهار عدد بوده است امروز از چهار عدد امروز به ۲۴۲ تصفیه خانه فاضلاب رسیدیم و امروز ٢۴٢ امین تصفیه خانه کشور در استان فارس افتتاح شد. و افتتاح های دیگری هم در پایان دولت خواهیم داشت .

رییس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی فقط ٢٧ تصفیه خانه داشتیم اما امروز ۱۵۶ تصفیه خانه را افتتاح کردیم که ۳۷ مورد آن در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بوده است.
وی یادآور شد: این نشان می دهد از آغاز کار دولت یک حرکت خوب و جهش وار و جهادی در این زمینه انجام شده و ثمرات بسیار خوب آن را امروز که در شرایط تحریم و فشار ستمگری مانند آمریکا به مردم هستیم، می بینیم و می توانیم افتخار آمیز حرف بزنیم.

وی افزود: آن چه بعد از انقلاب اسلامی نسبت به قبل انقلاب اسلامی بوده است با افتخار می توانیم حرف بزنیم که از چهار تصفیه خانه به ۲۴۲ تصفیه خانه فاضلاب و از ۲۷ تصفیه خانه آب به ۱۵۶ تصفیه خانه رسیدیم یعنی حرکت ما یک حرکت پرشتاب بوده و همه مردم ما برای آبادانی سرزمین شان تلاش کردند.

رییس جمهوری در ادامه با اشاره به اهمیت نظم و ترتیب و زمان بندی و وعده دقیق دادن به مردم گفت: وقتی به مردم وعده می دهیم، می گوییم در این دولت تعدادی سد را به افتتاح خواهیم رساند اما زمانی خیلی دقیق تر در این زمینه حرف می زنیم و می گوییم تا امروز ۴۳ سد را افتتاح کردیم، تا پایان دولت ۵۸ سد را به افتتاح خواهیم رساند.

روحانی افزود: این که بتوانیم با آمار و زمان بندی حرف بزنیم یکی از آرزوهای من بود. در کشورهای اروپایی اعلام می کنند که پایان دو یا سه سال ۱۰ طر ح به افتتاح می رسد و حتی تاریخ و روز آن را اعلام می کنند و ما امروز در آب و برق کشور به این نقطه رسیدیم.

وی ادامه داد: این که وزیر نیرو می گوید در این ۶ ماه چه طرح هایی افتتاح شد یا می گوید در ۱۲ ماه چه طرح هایی افتتاح خواهد شد و یا برای سال آینده هم تا پایان دولت را اعلام می کند، این خیلی مهم است.

رییس جمهوری تصریح کرد: منظم بودن، برنامه ریزی دقیق داشتن و با محاسبه حرکت کردن مردم را با نشاط و امیدوار می کند. فقط دبستان نیست که بگوییم اول سال تحصیلی ۳۱ شهریور و پایان آن خرداد ماه است. در همه طرح ها باید بتوانیم با زمان بندی با مردم حرف بزنیم.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه در غرب کشور کار بسیار بزرگی انجام شده است، اظهار داشت: ما در نقاط مرزی غرب کشور ۵۳ سد به ثمر رساندیم که از این ۵۳ سد ۲۴ سد در دولت یازدهم و دوازدهم انجام گرفته و به ثمر رسیده که ۴۵ درصد این سدها بود.

وی گفت: شهرهای غرب کشور در دوران دفاع مقدس در اوج حملات دشمن بودند و بخشی از اینها در اشغال دشمن بود. ما الان از سد شرفشا حرف می زنیم که در کرمانشاه است و آب آن به گیلان غرب و منطقه غرب سومار که در زمان جنگ ویران شده بود، منتقل و باعث آبادانی این شهر می شود. در واقع ما امروز به جهاد و ایستادگی مردم گیلان غرب، سومار و کرمانشاه که در آن شرایط سخت مقاومت و ایستادگی کردند، پاسخ می دهیم.

رییس جمهوری در ادامه از وزیر امور خارجه و وزیر و راه و شهرسازی خواست برای آبادانی سومار که نقاط مرزی تجاری با عراق است، تلاش کنند. چون رو به روی سومار شهر مندلی عراق است که نزدیک ترین راه به بعقوبه، شمال بغداد، سامرا و کردستان عراق است.

روحانی اضافه کرد: سومار در آینده می تواند یک شهر مرزی برای تبادل کالا با کشور عراق باشد بنابراین امروز یک قدم مهم و بسیار خوبی برداشته شد.

روحانی تاکید کرد: تا پایان سال برای استان های غربی یعنی ایلام، کرمانشاه و خوزستان قدم های خوبی برداشته خواهد شد. این سدها و اجرای طرح گرمسیری بیشتر به منطقه کرمانشاه و ایلام مربوط می شود و تا پایان سال افتتاح های خوبی در بخش کشاورزی خواهیم داشت.

رییس جمهوری گفت: در حال طراحی لوله کشی برای کانال کشی و زه کشی برای تجهیز ۱۸ هزار هکتار از اراضی غرب کشور هستیم که تاکنون بیش از ۱۰ هزار هکتار آماده شده است بقیه هم در سال جاری آماده می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
2
48
...راستی آمریکا هیچ غلطی نمیکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
0
5
آفای روحانی حرف بس است!
ناشناس
|
France
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
0
7
عقل سلیم میگوید یروید مذاکره کنید تا مشکلات بیشتر نشده.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
1
چه زود از شعارهایی که نباید میزدیم و زدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
2
0
تحریم فرصت است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین