کد خبر: ۶۵۹۱۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

شعار معروف اعتراضات هنگ کنگ غیرقانونی اعلام شد

مقام‌های شهری هنگ کنگ گفته‌اند، براساس قانون جدید امنیت ملی شعار معروف اعتراضات موسوم به "آزادی هنگ کنگ، انقلاب زمان ما" مصداق جدایی طلبی یا خرابکاری است.
آفتاب‌‌نیوز :

معترضان در جریان راهپیمایی‌های خود در هنگ کنگ این شعار را هم روی پلاکارت و هم روی لباس‌هایشان نوشته و در دست داشتند اما هنوز مشخص نیست که آیا دادگاه‌های مستقل دیدگاه دولت درباره این شعار را مورد حمایت قرار می‌دهند یا خیر چون این نگرانی وجود دارد که قانون جدید امنیت ملی چین در هنگ کنگ علیه اقداماتی چون جدایی طلبی،‌ خرابکاری، تروریسم و تبانی با نیروهای خارجی، باعث مخدوش شدن آزادی بیان در این دولتشهر می‌شود.

دولت هنگ کنگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: شعار "آزادی هنگ کنگ، انقلاب زمان ما" در حال حاضر بیانگر "استقلال هنگ کنگ" یا جدایی منطقه دولتی ویژه هنگ کنگ از جمهوری خلق چین یا خرابکاری در قدرت دولتی و اجرایی یا جایگزینی برای موقعیت حقوقی منطقه دولتی ویژه هنگ کنگ است.

شعار معروف اعتراضات هنگ کنگ غیرقانونی اعلام شد

دولت هنگ کنگ گفته که این قانون جدید بر آزادی بیان یا سایر حقوق مردم این منطقه تاثیری نمی‌گذارد.

منتقدان این قانون جدید فقدان شفاف بودن آن را زیر سوال برده‌اند اما پکن جزئیات آن را روز سه شنبه اعلام کرد و روز چهارشنبه به اجرا درآورد.

بر اساس این قانون جدید، اقداماتی در راستای تبانی با نیروهای خارجی، جدایی طلبی، خرابکاری و تروریسم حبس ابد در پی دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، همچنین نیروهای آژانس‌های امنیت کشور چین برای نخستین بار در هنگ کنگ مستقر خواهند شد و اجازه استرداد مظنونان به چین در دادگاه‌های تحت کنترل حزب حاکم کمونیست داده شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین