کد خبر: ۶۵۹۲۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۶
عضو سابق مجلس خبرگان رهبری:

اهانت کنندگان به مرجعیت توبه کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو سابق مجلس خبرگان رهبری با «گستاخانه» خواندن اهانت‌های اخیر سایت‌های افراطی به ظاهر حامی دولت علیه تعدادی از مراجع عظام تقلید، گفت: «این افراد باید از اقدامات بی‌شرمانه خود توبه کنند و با ترک معصیت، در ایمان و برخوردهای خود تجدیدنظر نمایند». 

پیش از این یکی از سایت‌های به ظاهر حامی دولت نهم در مطلبی موهن با تشکیک در مقام مرجعیت حضرت آیت‌الله صانعی، از این مرجع مسلم جهان تشیع به عنوان شخصی نام برد که «عنوان مرجعیت را با خود یدک می‌کشد». 

این در حالی است که «سیدحسین موسوی تبریزی» عضو سابق مجلس خبرگان رهبری با انتقاد شدید از خط تخریب مراجع عظام تقلید توسط برخی حامیان دولت نهم به خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: «مرجعیت آیت‌الله صانعی محرز و بدون شبهه است و آنهایی که در کمال بی‌تقوایی به ایشان توهین کرده‌اند باید به درگاه خداوند توبه کنند». 

وی ادامه داد: «نمی‌توان باور کرد شخصی که از حداقلی از تدین و تقوا برخوردار باشد به خود اجازه دهد به یک انسان توهین کند چه برسد به آنکه اینگونه گستاخانه به مقام شامخ مراجع عظام تقلید اهانت کند». 

موسوی تبریزی افزود: «در طول تاریخ سابقه نداشته که حتی افراد غیرمتدین و آنهایی که اهل تقوا نبودند، اینگونه آشکارا به مراجع عظام تقلید و روحانیون اهانت کنند چه برسد آنهایی که ادعای دینداری و اصولگراییشان گوش فلک را کر کرده است». 

این عضو سابق مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ماجرای دستور احمدی‌نژاد برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها، یادآور شد: «در آن جریان هم شاهد بودیم که پس از اهانت‌های گستاخانه تعدادی از اطرافیان دولت به مراجع تقلید، چگونه حضرات مراجع اجازه ملاقات با مسئولان دولتی را ندادند تا اینکه در نهایت با وساطت آقای هاشمی دولت را بخشیدند». 

وی با بیان اینکه «اهانت به مراجع تقلید طبق قانون جرم است»، تأکید کرد: «دولت نهم باید به اطرافیان و حامیان خود توصیه کند تا دست از این بی‌تقوایی‌ها بردارند و خط اهانت و تخریب مراجع عظام و روحانیون را متوقف کنند تا از عواقب این مسأله در امان بمانند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین