کد خبر: ۶۵۹۳۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۶
لاریجانی خبر داد

بررسی پیام هسته‌ای پوتین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر شورای عالی امنیت ملی از انتقال پیامی در رابطه با مناقشه هسته‌ای ایران و غرب توسط  رئیس جمهور روسیه به مقامات کشورمان خبر داد. علی لاریجانی که در در حاشیه هشتمین همایش سراسری روحانیون ارتش در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت در پاسخ به این سوال كه آیا پوتین پیام خاصی را برای ایران با توجه به اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر اینكه بر روی پیشنهادات روسیه تامل می‌كنیم داشته است گفت: بله نظر خاصی را بیان داشتند و دیدگاهی را مطرح كردند كه در حال بررسی است.

وی در خصوص پیام پوتین به ایران اظهار داشت، وی در خصوص اینكه آیا پیام پوتین درباره مساله هسته‌ای بوده است گفت: بله این مساله هم بوده است.

لاریجانی از ارایه توضیحات بیشتر در این خصوص خودداری كرد و توضیحات بیشتر در این خصوص را به زمان دیگر و موقعی مناسب موكول كرد.

وی در خصوص مذاكرات ایران و آژانس گفت: مذاكراتی كه در هفته گذشته انجام شد مذاكرات خوبی بود. سوالات مطرح شده است و بنا شده این نظرات در حضور كارشناسان یك بار دیگر بررسی شود. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی كشورمان با اشاره به مذاكرات هفته آینده‌اش با خاویر سولانا گفت: سه‌شنبه آینده در رم با سولانا دیدار می‌كنم.

وی گفت: كار اصلی ما در بحث هسته‌ای در حال حاضر با آژانس است. ما در حال حاضر وارد اجرای مدالیته همكاری با آژانس شده‌ایم.

لاریجانی با اشاره به سفر پوتین به ایران و رفع مشكلات بر سر نیروگاه بوشهر گفت: بحث‌های خوبی در این زمینه انجام شد؛ اینكه چگونه مراحل كار در نیروگاه بوشهر انجام شود و نظر پوتین در این زمینه بسیار روشن بود كه چه وقت كار باید صورت گیرد. فكر می‌كنم به زودی كارهای مربوط به نیروگاه بوشهر انجام شود.

وی گفت: قبلا كارشناسان بر روی مراحل كار مذاكراتی را داشتند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی كشورمان در پاسخ به اینكه آیا توافق جدیدی را در زمینه بوشهر در این مذاكرات روز گذشته به انجام رسانده‌اید؟ گفت: مسایل اصلی كار انجام شده و مباحثی اداری باقی مانده است.

وی در پاسخ به اینكه پوتین اعلام كرده است سه ماه قبل از راه اندازی نیروگاه سوخت ارسال می شود در حالی كه قبلا اعلام كرده بودند شش ماه قبل از راه اندازی سوخت باید ارسال شود گفت: كار نیروگاه بوشهر در سطح بالایی پیش رفته است و ما زمان زیادی نداریم. الان فقط باید رفتار مالی و همكاری‌های عملیاتی‌شان مشخص شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین