کد خبر: ۶۵۹۴۳۶
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

تهدید یا فرافکنی؛ پشت پرده فوتبال چه خبر است؟

آن‌ها که می‌گویند پشت پرده فوتبال را افشا می‌کنند، خود بیش از همه درگیر حاشیه‌اند.
تهدید یا فرافکنی؛ پشت پرده فوتبال چه خبر است؟
آفتاب‌‌نیوز :

"پشت پرده چه خبر است؟" اگر ایرانی باشید و دست بر قضا به فوتبال علاقه داشته باشید قطعا این پرسش در ذهنتان وجود دارد. آیا واقعا فوتبال ایران پر از اتفاقات پشت پرده است یا برخی دوست دارند این طور وانمود کنند؟ اصلا مگر فوتبال ایران چه دارد که بخواهد این همه پشت پرده داشته باشد؟

فوتبال در ایران یک سرگرمی گران قیمت است. گران نه به خاطر این که بلیت ورزشگاه‌ها زیاد است یا رفتن به ورزشگاه‌های خارج از شهر نیازمند صرف هزینه‌های هنگفت است. این‌ها هست و این همه نیست. گران است چون پول‌های گزافی که در آن خرج می‌شود از جیب مردم است. مردم بی گناه بی آن که خودشان بدانند حقوق میلیاردی ستاره‌های کم سوی فوتبال ایران را می‌دهند.

تیم‌های دولتی همه وابسته به دستگاه‌اند و تیم‌های خصوصی هم یا هشتشان گرو نهشان است یا آن قدر پول دارند که نمی‌دانند چطور خرجش کنند و گیر دلال‌ها و آدم‌های ناباب می‌افتند.

بحث امروز ما البته این‌ها نیست. ماجرا از این قرار است که ویروس کشنده و خطرناکی دنیا را فراگرفته و همین طور دارد می‌کشد و پیش می‌رود. شوربختانه این ویروس در مسیرش به ایران هم رسید و جا خوش کرد و حالا چند ماه است که جان مردم ایران از وجودش در خطر است. کرونا جاده ابریشم را از چین طی کرد و به ایران رسید. همه جا را به تعطیلی کشاند و فوتبال را هم بی نصیب نگذاشت.

چند ماه قبل، لیگ برتر فوتبال ایران در هفته بیست و یکم ماند و ادامه‌اش ماند برای همین هفته پیش؛ زمانی که گفتند موج کرونا کمتر شده و می‌شود با رعایت "پروتکل‌های بهداشتی" بازی‌ها را بدون حضور تماشاگران برگزار کرد. همین کار را در ایتالیا و اسپانیا و انگلیس و آلمان و ... هم کردند.

هرچند برخی تیم‌ها، بازیکنان و مربیان معتقد بودند نباید این طور بشود اما هفته قبل، لیگ برتر دوباره شروع شد. ظاهرا همه چیز خوب پیش می‌رفت تا این که خبر رسید 16 بازیکن فولاد و 12 بازیکن استقلال به کرونا مبتلا شده‌اند. شاید این اتفاق در بازی این دو تیم برابر هم (4 تیر معوقه از هفته نوزدهم) رخ داده باشد اما هر چه هست، اتفاق افتاده و حالا باید کاری کرد.

طبق همان پروتکل‌های بهداشتی که صادر شده بود، حالا کل اعضای فولاد و استقلال باید به قرنطینه بروند و حداقل دو هفته تحت مراقبت باشند، یعنی اگر بخواهند هم حق ندارند در هیچ مسابقه‌ای شرکت کنند.

البته مساله ابتلای بازیکنان این دو تیم به کرونا باید از سوی مراجه ذی ربط مانند فدراسیون پزشکی ورزشی تایید شود که در صورت تایید، قرنطینه تیم‌ها اجباری است.

در این میان، باشگاه پارس جنوبی جم و به ویژه سرمربی این تیم،‌ هومن افاضلی، احساس کرده‌اند که می‌توانند از این فرصت به سود خود بهره ببرند و سه امتیاز راحت به دست بیارورند. از این رو، از دیروز (شنبه) تاکنون بارها اعلام کرده‌اند که به هیچ وجه زیر بار لغو بازی با استقلال نمی‌روند و حتی تصمیم دارند در ساعت بازی به زمین بروند تا اگر حریف (استقلال) نیامد، برنده از زمین بیرون بروند.

درست است که استقلالی‌ها یک بار سابقه نیامدن به زمین مسابقه را دارند (دیدار سوپرجام برابر پرسپولیس) و به هیمن دلیل یک جام را هم از کف دادند و یک بار هم سپاهانی‌ها به بهانه‌های مختلف از حضور برابر پرسپولیس سر باز زدند و بازنده شدند اما این بار ماجرا کلا فرق می‌کند.

در آن موارد، تیم غایب دلیل موجه نداشت و از روی عمد در بازی حاضر نشد و در نتیجه عواقبش را هم تحمل کرد اما این بار، داستان چیز دیگری است و کار از دست استقلال و فولاد خارج است. با این حال، جمی‌ها امروز (یکشنبه) بیانیه‌ای داده‌اند و از "پشت پرده‌ها" حرف زده‌اند! آنها تاکید کرده‌اند که "باشگاه پارس جنوبی قطعا از حق و حقوق قانونی خود صرف نظر نخواهد کرد و در اطلاعیه‌های بعدی از پشت پرده امتناع باشگاه استقلال ازسفربه جم با هواداران نجیب پارس جنوبی خواهد گفت."

این باشگاه البته به همین بیانیه اکتفا نکرده و از آن جایی که عنوان مطلبش "اطلاعیه شماره یک باشگاه پارس جنوبی جم" است به نظر می‌رسد اطلاعیه‌های بعدی هم در راه باشند.

نکته دیگر این که برخی افراد در تیم‌های مختلف لیگ برتری معتقدند که استقلالی‌ها "کرونانمایی" می‌کنند! این‌ها تاییده نهادهای پزشکی را هم احتمالا قبول نخواهند کرد چون لابد معتقدند که با آنها هم می‌شود لابی کرد کما این که چنین اتهامی به پزشک یکی از باشگاه‌ها زده‌اند.

به این افراد هم توصیه می‌شود اگر اعتقاد راسخ دارند که مدعیان ابتلا به کرونا دروغ می‌گویند، به دیدارشان بروند و ضمن در آغوش گرفتنشان با آنها مصافحه کنند تا در عمل نشان دهند که اعتقادی به ابتلای این بازیکنان به کرونا ندارند.

در مجموع، نکته مهم این است که در همه کشورهای صاحب فوتبال و لیگ حرفه‌ای – که مربیان و بازیکنان ایرانی هنگام درخواست حقوق بالا، اغلب خود را با آنها مقایسه می‌کنند – اتحادی مثال‌زدنی بین تیم‌ها وجود دارد و جز اندک اختلافی بین چند تیم خاص، سایر تیم‌ها با یکدیگر همراهند و یکدیگر را به رفتارهای پشت پرده متهم نمی‌کنند. برای آنها جان و مال مردم و خودشان مهمتر از فوتبال است و حاضر نیستند برای مساله‌ای کوچک، هزینه بزرگ بدهند.

فوتبال ایران باید از حضور آدم‌های کوچک و کوته نظر که بی قاعده رشد کردند و نامی برای خود دست و پا کردند تهی شود تا اندیشه‌های بزرگ و آدم‌های دلسوز مجال کار و فعالیت پیدا کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین