کد خبر: ۶۵۹۶۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹

یک "داروی" خطرناک برای کرونا!

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش مصرف دگزامتازون جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا، گفت: این تصور غلط درحالی است که مصرف این دارو با تضعیف سیستم ایمنی شانس ابتلا به کرونا را افزایش می دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر قباد محمدی با اشاره به افزایش غیرمنطقی مصرف دگزامتازون در شرایط شیوع کرونا گفت: متاسفانه این تصور اشتباه و خطرناک در جامعه بوجود آمده که مصرف این دارو در پیشگیری از کرونا موثر است، حال آنکه کاملا عکس این قضیه صادق است.

وی افزود: مصرف دگزامتازون موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و همین امر موجب می‌شود افراد بیش از پیش در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار گیرند.

محمدی تصریح کرد: مصرف این دارو تنها برای بیمارانی است که در اثر ابتلا به کرونا درگیری ریوی پیدا کرده و دچار التهاب ریه شده‌اند و برای مابقی افراد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای مبتلایانی که به نوع غیرریوی بیماری دچار شده و درگیری ریوی پیدا نکرده اند، مصرف دگزامتازون خطرناک است، چرا که با تضعیف سیستم ایمنی احتمال وخیم شدن حال بیمار و پیشرفت بیماری وجود دارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به عوارض بالای مصرف دگزامتازون گفت: کمترین عارضه این دارو تضعیف سیستم ایمنی است، بنابراین توصیه می‌شود افراد در روزهای شیوع کرونا به هیچ عنوان از این دارو استفاده نکنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
0
بیمار تاپاش به بیمارستان میرسه بخش اورژانس میمره چرا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین