کد خبر: ۶۵۹۶۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸

انیو موریکونه درگذشت

«انیو موریکونه»، آهنگساز برجسته ایتالیایی که ساخت موسیقی معروف سینمای وسترن و دیگر آثار مهم سینمایی را در کارنامه داشت، در سن ۹۱ سالگی درگذشت.
آفتاب‌‌نیوز :

این آهنگساز برنده اسکار که شهرت خود را برای ساخت موسیقی هفت فیلم از ساخته‌های «سرجیو لئونه» کارگردان بزرگ ایتالیایی در ژانر وسترن کسب کرده بود، در سن ۹۱ سالگی در شهر رم و یک هفته پس از شکستگی استخوان ران بر اثر زمین خوردن درگذشت.

به گزارش هالیوود ریپورتر، «موریکونه» که ساخت موسیقی بیش از ۵۰۰ اثر سینمایی و تلویزیونی و همچنین ۱۰۰ اثر کلاسیک را بر عهده داشته، تا کنون پنج‌بار با فیلم‌های «روزهای بهشت» (۱۹۷۸)، «مأموریت» (۱۹۸۶)، «تسخیرناپذیران» (۱۹۸۷)، «باگزی» (۱۹۹۱) و «مالنا» (۲۰۰۰) نامزد کسب جایزه اسکار شد و در سال ۲۰۰۷ میلادی نیز جایزه افتخاری آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار را دریافت کرد و در سال ۲۰۱۶ نیز در سن ۸۷ سالگی برای فیلم «هشت نفرت‌انگیز» ساخته «کوئنتین تارانتینو» جایزه اسکار موسیقی متن را کسب کرد.

انیو موریکونه درگذشت

این آهنگساز برجسته که متولد شهر رم است، فعالیت هنری خود را از سال ۱۹۶۱ آغاز کرد و علاوه‌ بر «سرجیو لئونه» با کارگردانان سرشناسی مانند «برناردو برتولوچی»، «پیر پائولو پازولینی‌»، «پدرو آلمادوار»، «جوزپه تورناتوره»، «اولیور استون»،‌ «ترنس مالیک‌»، «برایان دی‌پالما» و «بری لوینستون» همکاری داشته است.

موسیقی فیلم‌هایی مانند «فاشیست» (۱۹۶۱)، «یک مشت دلار» (۱۹۶۴)، «به خاطر چند دلار بیشتر» (۱۹۶۵)، «خوب بد زشت» (۱۹۶۶)، «روزی روزگاری در غرب» (۱۹۶۸)، «روزی روزگاری در آمریکا»(۱۹۸۴)، «سینما پارادیزو» (۱۹۸۸)، «هملت» (۱۹۹۰)، «افسانه ۱۹۰۰» (۱۹۹۸)، «بهترین پیشنهاد» (۲۰۱۳)، «بیل را بکش» و «حرامزاده‌های لعنتی» از دیگر آثار این موسیقیدان برجسته ایتالیایی محسوب می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
1
0
چقدر عمر کرده، جوان که نبوده، سنش زیاد بوده.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین