کد خبر: ۶۵۹۶۷۵
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹

آتش به جان ۱۰۰ هکتار جنگل بوئین‌زهرا افتاد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: از صبح امروز دوشنبه ۱۶ تیر حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی جنگلی بوئین‌زهرا محدوده فتح‌آباد دچار حریق شد که با تلاش دستگاه‌های امدادی حوالی ساعت ۱۴ خاموش شد.
آتش به جان ۱۰۰ هکتار جنگل بوئین‌زهرا افتاد
آفتاب‌‌نیوز :

قدرت الله مهدیخانی اظهار کرد: صبح امروز دوشنبه ۱۶ تیر حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی جنگلی فتح‌آباد دچار حریق شد که بلافاصله منابع طبیعی و محیط‌زیست وارد عمل شدند و عوامل امدادی و آتش‌نشانی از شهرهای قزوین، دانسفهان، شهرک آراسنج ۱۵ خودرو به محل اعزام شدند.

وی با اعلام اینکه آتش‌سوزی حوالی ساعت ۱۴ خاموش شده است، ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده با فرودگاه قزوین تفاهم‌نامه بسته بودیم که امروز طبق این تفاهم‌نامه یک فروند هواپیما ۲ پرواز انجام داد که موجب شد حریق ایجاد شده زودتر مهار شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین خاطرنشان کرد: در حادثه امروز ۸۰ نفر از اهالی محلی و حدود ۱۰۰ نفر از نیروهای امدادی برای اطفای حریق دست‌به‌کار شدند؛ لازم به ذکر است حریق به جان علف‌های این جنگل افتاده بود و آسیب زیادی به درختان وارد نشده است.

وی بیان کرد: جنگل فتح‌آباد حدود ۴۰۰ هکتار مساحت دارد که ۴۰ سال پیش برای مقابله با بیابان‌زایی در بوئین‌زهرا ایجاد شده است.

مهدیخانی اشاره کرد: علت حریق در دست بررسی است و در تلاش هستیم در مکان‌هایی که امکان حریق در آن‌ها وجود دارد آماده باشیم و اقدامات پیشگیرانه مانند آموزش افراد محلی را انجام دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین