صبح امروز طی مراسمی در شرکت پتروشیمی شهید تندگویان از گرید TG۶۷۰S چادر مشکی برای اولین بار در کشور رونمایی شد.
سیدرضا قاسمی شهری در این مراسم با بیان اینکه گرید تولید شده در این مجتمع به نخ چادر مشکی تبدیل میشود، گفت: در مرحله اول ۲۰۰۰ تن از این محصول به صورت آزمایشی تولید و در اختیار این شرکت قرار گرفت و با اعلام رضایت تولید کنندگان چادر مشکی محمولههای بعدی تحویل شده است.
وی با تاکید بر اینکه گرید تولید شده کیفیت کاملاً رقابتی با مشابه خارجی را دارد اظهار کرد: با هماهنگی تولیدکنندگان در مدت تولید آزمایشی این گرید نقاط ضعف این گرید برطرف و اصلاح شد و این گرید با کیفیت بسیار خوب و مقاوم در برابر نور خورشید و شویندهها، یک چادر مشکی ایرانی باکیفیت را در اختیار خانمهای ایرانی قرار میدهد.
به گفته مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان افزایش چند برابری ظرفیت تولید، فعال شدن چند کارخانه تولید چادر که به دلیل تحریمها و عدم تامین مواد اولیه تعطیل شده بودند و همچنین برخی مقاومتها و سنگ اندازیها از سوی مافیای واردات این گرید چادر مشکی به کشور از جمله مسائل دیگری بود که از سوی کارشناسان و مسئولان مطرح شد.
جعفر ربیعی - مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس - نیز در سخنانی راهاندازی خط تولید گرید چادر مشکی در پتروشیمی شهید تندگویان را کاری بسیار خوب و غرورآفرین توصیف کرد و گفت: عدم تولید چادر مشکی در ایران از مواردی بود که موجب سرشکستگی ما بود که که چرا محصولی پرمصرف مانند چادر خانمها را از خارج از کشور وارد می کنیم و جالب است که این بحث یک قدمت حدود ۴۰ ساله دارد و این سوال همیشه مطرح بود که چرا چادر زن با حجاب ایرانی باید تولید ژاپن، یا کره یا مالزی باشد؟
وی ادامه داد: با همت و برنامهریزی صورت گرفته در پتروشیمی شهید تندگویان به عنوان تولید کننده مهم گرید نساجی، توانستیم مواد اولیه چادر مشکی را در کشور تولید کنیم و آن را در اختیار تولید کنندگان داخلی قرار دهیم و با تلاش صورت گرفته و همراهی دو تولیدکننده چادر با افتخار اعلام میکنیم که چادر مشکی کاملا ایرانی به بازار عرضه شد و این طلسم شکسته شد.
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در ادامه به سخنرانی ۱۴ خرداد مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: سخنرانی ایشان درباره تحول خواهی یک درس مدیریتی بود. تحول یعنی حرکت جهشی از یک نقطه به نقطه بالاتر تحول به معنای این است که ما به هیچ وجه در حرکت متوقف نشویم و در حین حرکت قلههای بعدی و بزرگتری را برای فتح مدام برای خود تعریف کنیم و جلو برویم و فرهنگ تحول به معنای کامل باید در شرکتهای پتروشیمی نهادینه شود و امروزمان مانند دیروزمان نباشد.
وی با بیان اینکه در گذشته در صنعت پتروشیمی نگاه این بود که این صنعت خوراک میگیرد و محصولی تولید میکند و در فروش هم مشکلی نداشت و نوآوری و تحول خیلی کم بود، گفت: دوران این نگاه گذشته و ما در شرکتهای پایین دستی مانند شهید تندگویان، کارون و خوزستان به سمت این برویم که ببینیم بازار چه میخواهد و ما آن را تولید کنیم. در واقع نگاه بالا به پایین صنعت پتروشیمی به بازار باید تبدیل به نگاه از پایین به بالا شود و ما نوکر بازار باشیم و این نگاه که ما تولید میکنیم اگر بازار بخواهد بخرد و اگر نخواهد نخرد گذشته است.