کد خبر: ۶۵۹۶۸۵
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
239 دانشمند در نامه ای به سازمان بهداشتی جهانی

کروناویروس می‌تواند از راه هوا منتقل شود؟

گروهی از دانشمندان از سازمان بهداشت جهانی با طرح احتمال انتقال کروناویروس از راه هوا، از این سازمان خواستند که راهنمایی‌های خود درباره چگونگی انتشار "کووید-۱۹" را بروزرسانی کند.
کروناویروس می‌تواند از راه هوا منتقل شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش سی‌بی‌سی،‌ 239 دانشمند در نامه ای سرگشاده به سازمان بهداشت جهانی گفتند که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد کروناویروس جدید به اندازه‌ای کوچک است که می‌تواند از طریق هوا جابجا شده و مردم را آلوده کند.

به همین دلیل این دانشمندان از سازمان بهداشت جهانی خواستند که در توصیه‌های خود راجع به این بیماری تجدید نظر کند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بود که کرونا ویروس عمدتا از طریق ارتباط اشخاص با یکدیگر و از طریق انتقال ذرات از بینی یا دهان منتقل می‌شود. این امر نیز از طریق سرفه، عطسه یا صحبت کردن رخ می‌دهد.

این گروه محققان که تعداد آنها به ۲۳۹ نفر می‌رسد و از ۳۲ کشور جهان هستند، در نامه‌ای به سازمان ملل متحد شواهدی را مطرح کردند مبنی بر اینکه ذرات کوچک کروناویروس می‌تواند از طریق هوا افراد را آلوده کند. تنها کافی است فردی با استنشاق هوای آلوده به ویروس کرونا مقدار کافی از آن را به درون بدن خود منتقل کند تا به این بیماری مبتلا شود.

البته این سازمان گفت که این شواهد مبنی بر وجود ویروس در هوا متقاعد کننده نیست.

"بندتا آلارانزی" مدیر فنی سازمان بهداشت جهانی در پیشگیری و کنترل عفونت اظهار کرد، به خصوص طی دو ماه گذشته، ما چندین بار اعلام کرده‌ایم که انتقال هوایی کروناویروس را ممکن می‌دانیم ولی این فرضیه با شواهد محکم و روشن، پشتیبانی نمی‌شود.

قرار این نامه هفته آینده در یک مجله علمی انتشار پیدا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین