کد خبر: ۶۵۹۷۵۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۴

ترامپ دوباره کرونا را ویروس چین نامید

رییس جمهوری آمریکا در چندین پیام توییتری با انتقاد از نپرداختن رسانه‌ها به کاهش شمار جانباختگان کرونا، این ویروس را «ویروس چین» نامید.
آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا دوشنبه‌شب در پیامی توییتری مدعی شد که چین آسیب بزرگی به ایالات متحده و جهان زده است، و در پیامی دیگری نوشت: مرگ‌ومیر ناشی از ویروس چین ۳۹ درصد کاهش داشته، و این در حالی است که برنامه تست‌گیری گسترده ما همچنان در جهان پیشتاز است.

ترامپ از رسانه‌هایی که او آن‌ها را «رسانه‌های اخبار کذب» می‌نامد انتقاد کرد که چرا کاهش چشمگیر مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را پوشش نمی‌دهند.

ترامپ بار دیگر کرونا را ویروس چین نامید

رییس جمهوری آمریکا در پیامی دیگری به سبک اخبار فوری منتشره در رسانه‌ها مدعی شد که نرخ مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در این کشور پایین‌ترین در جهان است، اما مشخص نکرد که منظور او نسبت مرگ‌ومیر به جمعیت است یا موارد ابتلای قطعی و یا میزان تست‌گیری.

وی در این پیام‌های کرونا را «ویروس چین» نامید؛ اقدامی که پیشتر باعث بالا گرفتن تنش‌ها در روابط واشنگتن و پکن شد که از پیش نیز به دلیل جنگ تجاری و اعمال تعرفه‌های تجاری شدت یافته بود.

ترامپ همچنین در حالی خواستار باز شدن مدارس از پاییز طبق روال عادی شد که آمار ابتلا به کرونا در آمریکا در هفته‌های اخیر رشد شدید داشته و بسیاری از ایالت‌ها که در حال کاهش محدودیت‌های کرونایی بودند، آن را متوقف کرده‌اند.

روز پنجشنبه ۵۵ هزار و ۲۲۰ نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شدند که رکورد بالاترین تعداد ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت در این کشور را که ۵۲ هزار و ۷۸۹ نفر بود، شکست.
با گسترش بیماری کووید ۱۹ در آمریکا، ایالت های فلوریدا، جورجیا و تگزاس که دارای بیشترین تعداد مبتلایان هستند، قوانین و محدودیت های جدیدی را برای جلوگیری از شیوع این بیماری اتخاذ کردند.

به گزارش رویترز، از ۵۰ ایالت آمریکا، ۳۷ ایالت در هفته گذشته شاهد افزایش مبتلایان بوده‌است.

آنتونی فائوچی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا روزهای گذشته هشدار داد: آمریکا ممکن است روزانه با صد هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا مواجه شود.

جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز با حمله‌ تازه به «سوء مدیریت تاریخی» ترامپ در مواجهه با همه‌گیری کرونا، بیان داشت که رییس جمهوری می‌توانست با اقدام درست و بموقع برای کنترل ویروس، از مرگ مردم و سقوط اقتصاد جلوگیری کند.

وی در سخنانی ضمن پرده‌برداری از یک طرح به روز شده برای مقابله با همه‌گیری کرونا ، شامل آزمایش بیشتر و به‌کارگیری صد هزار دستگاه ردگیری گفت: نباید این جور می‌شد. دونالد ترامپ همه را ناامید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
2
ویروس چینی این ویروس منحوس که جان هزاران نفر راگرفته واقعا ویروس چینی میباشد لعنت برچین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
4
خب صحبت از اصالت ویروس میکنه که چینی هست و حقیقتی غیرقابل انکاره.
یعنی اگه بگه مال یه جای دیگه هست!!! اونوقت قابل قبوله ؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
0
لعنت بر چین چون کافر کمونیست است برایش این همه جنایت در دنیا مهم نیست چون خدا را نمی شناسد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین