کد خبر: ۶۵۹۸۰۴
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱

تداوم وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه طی دو روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و گردوخاک ادامه دارد، گفت:‌ از امروز (۱۷ تیرماه) تا آخر هفته افزایش نسبی دما را در نوار شمالی کشور خواهیم داشت.
تداوم وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها طی ۲۴ ساعت آینده در استان مازندران و طی ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال استان‌های تهران،‌ البرز، قزوین، سمنان، ارتفاعات کرمان، جنوب یزد،‌ ارتفاعات زاگرس مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان وقوع رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا (۱۸ تیرماه) علاوه بر این مناطق در بخش‌هایی از شمال غرب، شمال و شرق استان فارس نیز رگبار موقت باران، گاهی همراه با رعد و برق دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی روز پنج‌شنبه (۱۹ تیرماه) تا ارتفاعات شمال غرب و روز جمعه (۲۰ تیرماه) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه شنبه (۲۱ تیرماه) بارش باران همراه با رعد و برق در شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز رخ می‌دهد، گفت: طی دو روز آینده در نوار شرقی کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک خواهیم داشت. شرق دریای عمان نیز طی سه روز آینده مواج پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در ادامه تصریح کرد: از امروز تا جمعه (۱۷ تا ۲۰ تیرماه) افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت:‌ آسمان تهران فردا (۱۸ تیرماه) صاف تا کمی ابری با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و روز پنج‌شنبه (۱۹ تیرماه) نیز صاف تا کمی ابری و در بعدازظهر وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین