کد خبر: ۶۵۹۸۱۶
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
تبلیغات

شامپوی خوب و شامپوی بد را چگونه بشناسیم؟

ترکیبات به کار رفته در شامپو‌ها به عنوان یکی از محصولات اصلی مراقبت از مو بسیار مهم هستند و بسته به نوع شامپو‌ها متفاوت است. با این حال، برخی اجزای تشکیل‌دهنده در تمامی شامپو‌ها مشترک است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سورفکتانت اشاره کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

از جمله محصولات مراقبت از مو، شامپو و ماسک مو است. تنوع این محصولات در بازار به اندازه‌ای است که خرید را برای همه مشکل کرده است. در ادامه به نکات ارزشمندی هنگام خرید شامپو و ماسک مو اشاره خواهیم کرد.

چه شامپویی خوب و چه شامپویی بد است؟

شامپوی خوب و شامپوی بد را چگونه بشناسیم؟

درحقیقت شامپویی خوب است که سازگار با مو‌های شما و همچنین دارای ویژگی‌های زیر باشد:

• باعث نرمی، شفافیت و خوش‌حالتی موی سر شود.

• عطر خوشایند و مطبوعی داشته باشد.

• خواسته شما را جامه عمل بپوشاند (مثلا اگر انتظار دارید شوره سرتان را برطرف کند، واقعا این کار را انجام دهد).

• ترکیبات پاک کننده مضر نداشته باشد.

• برچسب "حاوی نرم‌کننده" و "رطوبت رسان" بر روی جعبه آن درج شده باشد.

ترکیبات یک شامپوی خوب

ترکیبات به کار رفته در شامپو‌ها به عنوان یکی از محصولات اصلی مراقبت از مو بسیار مهم هستند و بسته به نوع شامپو‌ها متفاوت است. با این حال، برخی اجزای تشکیل‌دهنده در تمامی شامپو‌ها مشترک است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سورفکتانت اشاره کرد.

سورفکتانت همان دلیل اصلی کف کردن شامپو است. متأسفانه سورفکتانت‌ها جزء مواد شیمیایی خطرناک هستند؛ به همین دلیل است که برای کاهش اثرات سوء آن از سورفکتانت‌های کم‌ضررتر، تقویت‌کننده‌ها و ویتامین‌ها استفاده می‌شود.

فراموش نکنید که شامپوی انتخابی شما به‌هیچ‌عنوان حاوی ترکیباتی، چون پارابن، فتالات، فرمالدئید و نظایر آن‌ها نباشد. هر چند امروزه استفاده از آنان، به ویژه در برند‌های خوشنام به صفر یا به حداقل میزان ممکن خود رسیده است.

شامپوی خوب و شامپوی بد را چگونه بشناسیم؟

دو سوال مهم قبل از خرید شامپو که باید از خود بپرسید

۱- هدف از خرید این شامپو چیست؟ انتظار شما از این شامپو چیست؟ می‌خواهید به موهایتان حجم دهد؟ شوره سرتان را برطرف کند؟ جلوی ریزش مو را بگیرد؟ در هر صورت، قبل از خرید باید هدفتان کاملا مشخص باشد. به یاد داشته باشید عباراتی، چون "تقویت کننده، تثبیت‌کننده، و ... " تنها عباراتی برای تبلیغ محصول‌اند، اما در واقع هیچ کاری انجام نمی‌دهند. با این حال، شامپو‌هایی که بیشترین تقاضا را دارند شامپو‌های ضدریزش، ضد شوره سر، حجم‌دهنده و حالت‌دهنده هستند. پیشنهاد می‌کنیم که برای شامپو‌های ضدریزش و شامپو‌های ضد شوره از شامپو‌هایی استفاده کنید که پزشک به شما توصیه کرده است.

۲- نوع موهایتان چیست؟ تقریبا همه برندها، برای همه انواع مو، شامپوی جداگانه‌ای دارند. برای مو‌های چرب، خشک، معمولی یا آسیب‌دیده باید شامپوی مخصوص آن را استفاده کرد.

شامپو‌های مناسب برای انواع مو در یک نگاه

شامپوی خوب و شامپوی بد را چگونه بشناسیم؟

آیا هنوز در انتخاب شامپو، به عنوان محصول مراقبت از مو دچار تردید هستید؟

با وجود تمامی اطلاعات داده شده در بالا، باز هم ممکن است که خرید شامپوی مناسب برای شما سخت باشد. در واقع، در انتخاب شامپو باید تا حدودی روش آزمون و خطا را پیاده کنید. یعنی ابتدا با استفاده از این معیارها، فهرست محدودی از شامپو‌های مناسب خود را تهیه کرده و سپس با امتحان‌کردن آنان، سازگارترین مورد با مو‌های خود را نتخاب کنید.

ماسک مو، دیگر محصول مراقبت از مو

ماسک مو، از دیگر محصولات مراقبت از مو است. ماسک‌ها در تقویت موی سر بسیار مفید عمل می‌کنند.

استفاده از ماسک موی مناسب، سبب رساندن ویتامین‌های مورد نیاز مو می‌شود. این کار از نازکی و شکنندگی تار‌های مو جلوگیری می‌کند. از مزیت‌های استفاده از ماسک مو، افزایش مقاومت تار‌های مو در برابر موخوره، حرارت اتو یا سشوار است.

ماسک‌های مو با از بین بردن آلودگی‌ها از روی ساقه مو در ترمیم و بازسازی مو نقش مهمی ایفا می‌کنند. اگر به طور مرتب و مداوم از ماسک مو استفاده شود، بعد از مدتی شاهد ضخیم‌تر و قوی‌تر شدن تار مو‌های خود خواهید بود.

در انتخاب ماسک مو باید به جنس مو و کاربرد ماسک مورد نظر توجه کرد. مثلا اگر موخوره دارید، می‌توانید از ماسک مو مناسب این کار استفاده نمایید. ناگفته نماند که از بهترین ماسک‌های طبیعی برای این مشکل، می‌توان به ترکیب موز و عسل اشاره کرد.

در زیر سعی بر این شده است تا نکاتی که دانستن آن‌ها در هنگام خرید ماسک مو لازم است، بیان شود.

بهترین نوع ماسک مو

در تهیه ماسک موی مناسب، به عنوان یکی از محصولات اساسی مراقبت از مو، توجه به ترکیبات آن بسیار مهم است. یک ماسک موی خوب در ترکیباتش از موادی مانند روغن آرگان، ویتامین A، ویتامین E، اسید‌های چرب غیراشباع، امگا ۳، امگا ۶، امگا ۹، کراتین، دایمتیکون، سیلیکون و همچنین گیاهانی همچون نارگیل، آلوئه ورا، بادام و ... استفاده شده است.

روش صحیح استفاده از ماسک مو

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، برای داشتن مو‌های سالم و قوی، بهترین راه، استفاده از ماسک مو است. به طور کلی، ماسک مو را به عنوان یکی از موثرترین راه‌های مراقبت از مو می‌شناسند. با وجود فواید بسیار ماسک‌ها، استفاده روزانه از آن‌ها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، به ویژه اگر مو‌های نرمال و طبیعی دارید. یک یا دو بار در هفته برای مو‌های طبیعی و نرمال کافی است.

در صورتی‌که مو‌های بسیار خشک یا آسیب دیده‌ای دارید، با توجه به میزان آسیب‌دیدگی یا خشکی مو می‌توانید تعداد دفعات استفاده از ماسک مو را بیشتر کنید.

به طور کلی، دو نوع ماسک مو داریم:

۱) ماسک مو جامد که نیازمند آب‌کشی است. روش صحیح استفاده از آن به این صورت است که بعد از شست و شوی مو‌های خود با شامپو، مقداری مناسب از ماسک مو را بر روی ساقه مو‌های خود به مدت ۲ تا ۵ دقیقه ماساژ دهید.
۲) ماسک مو مایع و دوفاز که نیازی به شست و شو ندارند. این قیبل از ماسک‌ها، باید بر روی مو‌های نم‌دار (بعد از حمام) اسپری شوند. پس از اسپری این ماسک، می‌توانید مو‌های خود را سشوار یا اتو کنید. معمولا ماسک‌های دوفاز در برابر حرارت از تار‌های مو به خوبی محافظت می‌کنند.

چه تفاوتی بین سرم مو و ماسک مو وجود دارد؟

ماسک مو، از بهترین و البته موثرترین راه‌های مراقبت از مو است که اغلب برای ترمیم و تقویت موی آسیب دیده و خشک استفاده می‌شود. درحالیکه سرم مو بیشتر کاربرد زینتی دارد. معمولا از سرم مو برای براق کردن، شفافیت و محافظت از مو در برابر حرارت استفاده می‌شود. به عبارتی دیگر، وظیفه اصلی سرم مو نرمی، درخشندگی و لطافت تار‌های مو است، درحالیکه وظیفه اصلی ماسک مو پیشگیری و درمان مو‌های خشک، وز و آسیب دیده است.

شامپوی خوب و شامپوی بد را چگونه بشناسیم؟

بهترین برند‌های محصولات مراقبت از مو را از کجا می‌توان تهیه نمود؟

هنگام خرید لوازم آرایشی و دیگر محصولات معتبر مراقبت از پوست و مو بهتر است تا انتخاب‌های خود را محدود به فروشگاه‌های معتبر نمایید. یکی از فروشگاه‌های بسیار معتبری که می‌توانید با خیال راحت خرید خود را از آن انجام دهید، فروشگاه اینترنتی میس و مستر است. شعار میس و مستر، انتخاب، مشاوره آنلاین و لذت یک خرید اینترنتی عالی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین