کد خبر: ۶۵۹۸۳۹
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
با ابراز تاسف از افزایش موارد ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در کشور

وزیر بهداشت: عده زیادی حرف‌هایمان را گوش نکردند، موج تازه کرونا گرفتارمان کرد!

وزیر بهداشت با ابراز تاسف از افزایش موارد ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در کشور پس از دستاوردهای کنترل بیماری در مرحله اول و با بیان اینکه بارها گفتم ممکن است در دقایق 90 از گوشه‌های زمین گل بخوریم، گفت: متاسفانه عده زیادی حرف‌های ما را گوش نکردند و موج تازه‌ای از بیماری گرفتارمان کرد.
وزیر بهداشت: عده زیادی حرف‌هایمان را گوش نکردند، موج تازه کرونا گرفتارمان کرد!
آفتاب‌‌نیوز :

سعید نمکی با اشاره به پیک جدید کرونا در برخی استان‌ها گفت: این درحالیست که در مرحله اول بیماری توانستیم دستاورد بزرگی را خلق کنیم و مرگ‌های ناشی از این بیماری را به حدود 30 نفر برسانیم و برای تک رقمی شدن مرگ‌ومیر این بیماری برنامه‌ریزی کرده و برای مهار بیماری در کشور امیدهای زیادی در دل ما و همکاران‌مان بود.

وی افزود: به یاد دارید که در آن روزها تقاضاها و تمناهای زیادی از مردم کردیم؛ هم از مردم شریف و هم آنهایی که برای تسریع در برخی بازگشایی‌ها فشار زیادی می‌آوردند؛ از اصناف و مشاغل و هنرمندان و مراکز فرهنگی و مذهبی که همواره ما آنها را به حوصله بیشتر و وقت مناسب‌تر توصیه می‌کردیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: این عرایضم را حتما عده‌ زیادی از مردم به یاد دارند که بارها گفتم ممکن است در دقایق 90 از گوشه‌های زمین گل بخوریم، ما با ویروسی خطرناک کشتی می‌گیریم و البته امتیازات زیادی گرفته‌ایم و ممکن است، اما در دقایق آخر ممکن است مقابل ویروس ضربه فنی شویم. بارها عرض کردم با این ویروس ناشناخته شطرنج بازی می‌کنیم و ممکن است در دقایقی ما را کیش و مات کند. بارها عرض کردم که این عادی انگاری شرایط و این که فکر کنیم ویروس کرونا تمام شد، یکی از خطرناک‌ترین اندیشه‌هایی است که ممکن است ما را گرفتار کند.

نمکی گفت: متاسفانه عده زیادی حرف‌های ما را گوش نکردند و عده‌ای زیادی حرف‌های من و همکارانم را جدی نگرفتند و موج تازه‌ای از بیماری گرفتارمان کرد؛ بویژه در استان‌هایی بسیار مهم به خصوص استان‌ها مرزنشین که سال‌ها غیورانه در مقابل امواج حمله‌های دشمن ایستاده بودند. به همین دلیل هم استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، خوزستان، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان دفعتا گرفتار شد.

وی با انتقاد از برگزاری مراسم عروسی و عزا در شرایط کرونا افزود: متاسفانه مراسم عروسی، زنجیره‌ای از عزا را پس از خود خلق کرد و مراسم عزاداری نیز زنجیره‌ای از سیاه پوشی و عزای مستمر را برای مردم این سرزمین رقم زد.

وزیر بهداشت افزود: متاسفانه سفرهایی انجام شد و در جریان آن بمب ویروس را با خود حمل کردیم و دیگران و خودمان را گرفتار کردیم. هیچ وقت نمی‌توانم غم سنگینی که در این مدت بر دل بنده و همکارانم سنگینی کرد را فراموش کنم؛ اینکه کودک 10 ساله‌ای که با پدر و مادر به قشم رفت و در بندرعباس به جای بازگشت به آغوش پدر و مادر، به خاک سپرده شد. نمی‌توانم بار سنگینی که در این مدت همکاران من تحمل کردند آن هم در لباس‌های سخت و سنگین و در دمای طاقت فرسای استان‌های گرمسیری را فراموش کنم و اینکه عده‌ای از همکاران و هموطنان را از دست دادیم غم‌های سنگینی است بر سینه ما و همکاران‌مان.

وی ادامه داد: روزهای سختی بر ما گذشت و امروز ما در استان‌هایی مثل کردستان، خوزستان و بعضا سیستان و بلوچستان و هرمزگان و بوشهر و کرمانشاه به وضع مطلوب‌تری رسیده‌ایم، اما این به معنای آن نیست که بر بیماری فائق آمده‌ایم و بیماری را مهار کردیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: باز هم از مردم تقاضا می‌کنم ماسک را به عنوان یکی از ارزنده‌ترین فاکتورهای پیشگیری از بیماری جدی بگیرند و کرونا را جدی بگیرند؛ کرونا یکی از خطرناک‌ترین و هنوز هم ناشناخته‌ترین ویروس‌هایی است که در عرصه بشری پا به میدان بیماری‌زایی گذاشته است و هنوز هم آینده آن ارزیابی نشده است. تقاضا می‌کنم از مردم که بیماری کرونا را جدی بگیرند و ماسک را جدی بگیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
21
شما توانایی کنترل این بیماری را ندارید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
18
شما نتوانستيد قرنطينه را انجام دهيد
چون توانايي مديريت مالي ان را نداشتيد...
محسن شکری
|
Japan
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
13
اول از هر چیز بنده آدمی هستم که سواد آنچنانی ندارم ولی از مدیرانعزیز تعجب کردم که میگفتن قرنطینه یک عمل قرون وسطی است.جالبه چین ووهان رو قرنطینه کرد ولی نه به معنی که بیخیالشون بشه برعکس در یک جبهه ویروس رو قرنطینه کرد و کل کشور چین به کمک ووهان ودر نتیجه به کمک چین رفتن از کل چین امکانات به ووهان سرازیر شدش،نتیجه اینکه راهتتر تونستن اوضاع رو کنترل کنن ای کاش ماهم تجربه چین رو بکار میگرفتیم و دو سه مرکز شیوع رو قرنطینه میکردیم تا بتونیم پیروز بشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
9
در سایه ی دولت بی تدبیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
17
شما مقصر هستید که خواستید عادی سازی کنید و شروع کنید به تقدیر و تشکر از یکدیگر بخاطر شکست کرونا زودتر از آمریکا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
15
برو بابا تو هم میخواهی مردم را مقصر جلوه دهی
ناشناس
|
France
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
1
5
پس چرا اینجوری شد؟ احمدی نژاد دوم، تو که می خواستی کرونا را مدیریت جهانی کنی، کتاب کرونا بنویسی، ایران را تیتر اول خبرهای جهان کنی
ناشناس
|
Canada
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
5
باید ماسک به میزان انبوه تولید و تهیه شود و بصورت رایگان یا قیمت ناچیز در اختیار عموم قرار گیرد. خیلی از مردم توانایی خرید روزمره ماسک را ندارند و لذا خودداری میکنند. پس ماسک را در اختیار مردم بگذارید و سپس اعمال قانون کنید که باید ماسک زده شود و مردم هم همراهی میکنند.
داد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
1
وقتی قدرت اجرای نظرات خود را ندار ی و از کا ر کناره گیری کن ، برای کرونا ، قرنطینه و ایجاد محدویت برای فعالیت بعضی صنوف باید دولت هزینه و کمک مالی می کرد ....
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
2
2
جناب آقای وزیر شما برای تمکین افرادی که پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی کنند چه راهکاری دارید؟ آیا می شود با گفتن اینکه مردم رعایت نمی کنند کشور وبیماری کرونا را بحال خودش رها کرد؟شما اگر در شروع بیماری کرونا زدن ماسک را حتی ماسکهای خانگی رادر کشور اجباری می کردید آیا ما شاهد این تعداد زیاد مرگ هموطنانمان بودیم؟آیا شما در انجام واجرای پروتکلهای بهداشتی که موجب مرگ هزاران نفر از هموطنانمان شده است کوتاهی وقصور نکرده اید؟ آیانباید مردمی را که حقوق دیگران را رعایت نمی کنند اجبار به رعایت کرد وآنها را مجبور به ماسک زدن کرد؟ آیا نباید برای اجبار مردم از قوه قهریه استفاده کرد؟با توجه به ازبین رفتن آنتی بادی های ضد ویروس کرونا بعد از شش ماه وامکان آلودگی مجدد نباید فکر ایمنی جمعی را از سر بیرون کرد وبجای آن بیماری را با قدرت حداکثری کنترل کرد؟ آقای وزیر اگر همین الان ماسک زدن اجباری ورعایت فاصله اجتماعی اجباری را شروع کنید مردم سود خواهند کرد وبیماری صد درصد کنترل خواهد شد.اگر فکر می کنید نمی توانید مردم را مجبور کنید تا ارتش وسپاه وارد میدان شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
نیاز نیست ارتش و سپاه وارد شوند دو هفته فقط خرج خورد و خوراک مردم را بدهند مردم خودشون تو خونه میمانند و بیرون نمی آیند .مشکل اینه که اینا میگن مردم میهمان جیب خودشون باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
1
یادته آقای وزیر چند وقت پیش مردم گفتند مسولین تا چند وقت دیگه بعد از بازگشایی ها تقصیر افزایش بیماری را گردن خود مردم میندازند و طلبکار مردم هم میشوند ؟
ناشناس
|
France
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
1
البته جاي تعجب نداره از وزراي فعلي و زدن چنين حرف هايي . يك مليون تومان اونهم وام ، اولين و آخرين كاري بود كه انجام داديد و بقيه ماجرا بدست كادر پزشكي و پرستاري فداكار كشور شكل گرفت و شما خودتان را در خانه هايتان مخفي كرده بوديد مبادا فرصت استفاده از ثروتهاي باد آورده خودتون را از دست بديد . فقط بازيگران خوبي هستيد و اين يقينا تو تاريخ ثبت مي شه .
مهمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
1
2
قرنطینه مال دوران قرون وسطی و قبل جنگ جهانی اول است
ما معجزه کردیم
همه دنیا باید بیایند از ما یاد بگیرند
رضا آزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
0
0
جناب دکتر خسته نباشید، من پزشک نیستم و مهندس سیستم هستم. در تاریخ 12 اردیبهشت در همین سایت مطلبی نوشتم با عنوان "راهبرد دولت در قبال کرونا چیست؟" که هنوز هم در بخش یادداشت ها هست و نمونه کوچکی است از اینکه ما مردم ایران متوجه مسایلی هستیم که ممکن است مسئولان نباشند یا باشند و اهمیت لازم به آن ندهند یا ...

"سیاست دولت اگر همراه با برنامه‌های موثر برای کنترل اپیدمی برای سه گروه بالا نباشد، منجر به نوعی تبعیت و اجرای سیاست ایمنی گله‌ای (Herd Immunity) خواهد شد. آحاد ملت مجبورند سرکار بروند و از وسایط نقلیه عمومی استفاده کنند و ... و نهایتا در معرض ابتلای به ویروس کرونا قرار گیرند بدون آنکه امکان رعایت فاصله ایمن با دیگران را داشته باشند.

تصمیم به خروج از شرایط اضطراری و به‌ راه انداختن چرخ اقتصاد، بدون اجرای برنامه‌های موثر برای کنترل بیماری، خطرهایی در پی دارد و ممکن است موجب ایجاد امواج جدید شیوع بیماری و فرسودگی و از کارافتادن نظام درمان و حتی از کنترل خارج شدن اپیدمی گردد و زحمات قبلی را به باد دهد. بعید نیست که بیمارستان‌ها ناگهان به حد اشباع برسند و شمار تلفات افزایش یابد. به اضافه اینکه صدمات اقتصادی و گسترش بیکاری و نارضایتی را درتناوب قرنطینه و عدم قرنطینه خواهد داشت."
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
0
1
میگه پروتکل گذاشتن. کی اجرا میکنه ، طرف خودش مسئول هستش کرونا گرفته دو روز بعد از مرخص شدن از بیمارستان اومده سر کار کی جرأت میکنه حرفی بزنه.
هومن آزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
0
1
متاسفانه در کشور ما مساله کرونا یک اولویت نبوده و در حالیکه بسیاری از کشورها توان و هزینه زیادی صرف مهار این معضل کردند، ما به اقدامات سطحی اکتفا کردیم و ترجیح دادیم در این شرایط ماهواره به فضا پرتاب کنیم. امیدوارم اینبار خطر جدی تر گرفته شود و اولویت بیشتری به این موضوع داده شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
0
0
جناب وزیر محترم اگر قرار بود همه مردم در یک سطح هوش و شعور باشند که شما را وزیر بهداشت انتخاب نمی کردند
خود شما اذعان دارید که نمی تواند بعضی کارها را از بالا هدایت کنید
حالا لطفا به گردن مردم بیچاره نیندازد
اینقدر خبر های ضدونقیض شنیدند که همانهایی هم که بلد بودند رها کردند
شما چرا قرنطینه نمیکنید؟چین چطور با قرنطینه ووهان را نجات داد
اما اقای حریرچی یا جنابعالی به اعمال سلیقه شخصی نخواستید
تازه الان هم نمی‌خواهید قرنطینه کنید؟چرا؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
0
0
لطفا
1رههای همه شهرها و استانها باز هست
2باک همه ماشین ها هرماه پر میشه از بنزین که خودش محرک رفت و امده
3پروتکل ها فقط روی کاغذه تشریف ببرید مترو یا راهروی ادارات دولتی ببینید
4شما مرد عمل نیستید با توصیه و خواهش که بیماری کنترل نمیشه
5باید محدودیت های عید به مدت یکماه با حداکثر فشار اجرابشه
6قرنطینه یک‌ماهه که دکتر پزشکیان گفتند بهترین گزینه هست
تشکر
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین