کد خبر: ۶۵۹۹۱۰
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴

۹ کشور عربی خواستار موضع جهانی‌"موثر" علیه طرح‌ الحاق شدند

وزیران خارجه ۹ کشور عربی در بیانیه‌ای پایانی نشست امروز خود خواستار موضع بین‌المللی "صریح و موثر" علیه طرح‌های اسرائیلی و از سرگیری مذاکرات بین دو طرف براساس راهکار دو کشوری شدند.
۹ کشور عربی خواستار موضع جهانی‌
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از اسکای نیوز، در نشست وزیران خارجه امارات،‌ اردن، مصر، عربستان، فلسطین، تونس، عمان، مراکش و کویت امروز (سه‌شنبه) تاکید شد، جامعه جهانی باید مواضع و تدابیر روشن و تاثیرگذاری برای ممانعت از اجرای طرح الحاق اسرائیل و حمایت از قانون بین‌الملل و حمایت از صلح اتخاذ کند.

در این بیانیه بر لزوم بازگشت به مذاکرات جدی و کارآمد برای حل درگیری‌های اسرائیل و فلسطین براساس راه حل دو کشوری و طبق قطعنامه‌های بین‌المللی مربوطه تاکید شد.

پایبندی به طرح صلح عربی سال ۲۰۰۲ و موضع عربی حامی راه حل دو کشوری از دیگر نکات مورد تاکید بود.

در این بیانیه بر ادامه تلاش با برادران و دوستان در جامعه جهانی برای تجلی موضعی جهانی در مخالفت با الحاق و تحرک موثر برای منع اجرای آن تاکید شد.

در این بیانیه همچنین تصریح شد، باید تلاش‌های مسالمت‌آمیز واقعی منتهی به صلح عادلانه و فراگیری از سرگرفته شوند که ضرورت منطقه‌ای و جهانی و راهکاری استراتژیک عربی است.

این نشست بنا به دعوت اردن در سایه تنش‌های اراضی فلسطینی و تلاش برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اسرائیل برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین