کد خبر: ۶۵۹۹۹۷
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

ترامپ: برخی به دلایل سیاسی نمی‌خواهند مدارس باز شود

با وجود افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا، دونالد ترامپ همچنان بر باز شدن مدارس ایالات متحده تاکید دارد و کارشکنی در این روند را "به دلایل سیاسی" می‌داند.
ترامپ: برخی به دلایل سیاسی نمی‌خواهند مدارس باز شود
آفتاب‌‌نیوز :

 به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه گفت برای بازگشایی مدارس در فصل پاییز به فرمانداران فشار می‌آورد و این بخشی از فشار او برای بازگشایی کشورش به‌رغم اوج‌گیری دوباره موارد ابتلا به ویروس کروناست.

ترامپ در مراسم کاخ سفید گفت: ما امید داریم که اکثر مدارس باز شوند اما برخی ایالت‌ها به دلایل سیاسی می‌خواهند بسته بمانند. آن‌ها فکر می‌کنند که چنین کاری به لحاظ سیاسی برایشان خوب است، بنابراین همچنان مدارس را بسته نگاه می‌دارند. اصلا امکان ندارد. ما به فرمانداران و کسان دیگر برای بازگشایی مدارس فشار می‌آوریم، برای اینکه آن‌ها را باز کنیم.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین مدعی شد، واشنگتن بسته نیست و هرگز بسته نخواهد بود. این در حالیست که آمار جدید دانشگاه جانز هاپکینز از ویروس کرونا نشان می‌دهد دست‌کم ۳۲ ایالت آمریکا آمار بالاتری در این هفته نسبت به هفته ماقبل از تعداد مبتلایان جدید گزارش دادند.

به‌رغم این افزایش‌، دولت ترامپ از چندین مراسم روز سه‌شنبه در کاخ سفید استفاده کرد تا طرح بازگشت به مدارس را تبلیغ کند. این مراسم‌ها با حضور گروه‌های مختلفی از سهامداران و معلمان و دانش‌آموزان و رهبران حوزه سلامت و آموزش در سطوح ایالتی برگزار شد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه اذعان کرد که عمده مسوولیت‌ها با فرمانداران است که از پیشنهادات دولت برای بازگشایی موسسات تبعیت کنند. او گفت: این کاملا به فرمانداران بستگی دارد. البته آن‌ها رایزنی بسیاری خوبی با من دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین