کد خبر: ۶۶۰۰۲۰
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

ایرانی‌ها سالانه چقدر سنگ قیمتی مصرف می‌کنند؟

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: گوهر سنگ‌ها نخستین بخشی است که به صورت ۱۰۰ درصدی در اختیار بخش خصوصی قرار دارد و سالیانه ایرانی‌ها دو میلیون قیراط گوهر سنگ مصرف دارند.
ایرانی‌ها سالانه چقدر سنگ قیمتی مصرف می‌کنند؟
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «خداداد غریب پور» در نشست نهایی کردن سند ملی گوهر سنگ ها و راهبردهای برگرفته از آن که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور معاونان و مدیران وزارتخانه های صمت و میراث فرهنگی و گردشگری و نیز روسای تشکل های تخصصی برگزار شد، تصریح کرد: ایمیدرو و وزارت صنعت معدن و تجارت با همکاری بانک مرکزی، گمرک و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، معافیت از پرداخت حقوق دولتی توسط معدنکاران، ‌ اصلاح نظام تعرفه ای و حذف مالیات بر ارزش افزوده را برای رونق بخش های تولیدی و تجاری، تسهیل صادرات و جلوگیری از ورود قاچاق اجرایی می کند.

رییس هیات عامل ایمیدرو اضافه کرد: براساس بازنگری سند نهایی توسعه صنعت گوهر سنگ ها، ‌ مشوق های تولیدی، ‌ توسعه بازارهای داخلی و صادراتی با استفاده از اصلاح قوانین به طور برجسته ای ارایه شده است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت پس از ارایه نسخه نهایی سند ملی توسعه گوهر سنگ ها برای حاضران، افزود: این سند پس از نهایی شدن، از امسال به اجرا گذاشته می شود.
وی با بیان اینکه نسخه فعلی سند ملی توسعه صنعت گوهر سنگ ها و برنامه ریزی عملیاتی آن حاصل ماه ها برنامه ریزی و برگزاری جلسات مشترک با تمامی ذینفعان این صنعت است، گفت: ساز و کارهایی در این سند ملی تعریف شده که بخش خصوصی میدان دار اصلی، و دولت حامی و تسهیل گر باشد.

به گفته غریب پور، قرار است پروانه های اکتشافی و پروانه های بهره برداری معادن گوهر سنگ ها نیز به بخش خصوصی واگذار شود و طرف دولتی تنها به اصلاح قوانین با هدف ارایه مشوق ها و تسهیل گری طی برنامه ریزی و نظارت بپردازد و همچنین آموزش ها، استانداردها، توسعه زیرساخت های این صنعت و موارد بالادستی را پیاده سازی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین