کد خبر: ۶۶۰۰۸۵
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸

شیوع کرونا در گلستان قرمز شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی گلستان با اشاره به اضافه‌شدن گرگان و آزادشهر به جمع شهرهای دارای شیوع بالای کرونا گفت: شرایط ۱۲ شهر گلستان نگران‌کننده بوده و شرایط کل استان قرمز است.
شیوع کرونا در گلستان قرمز شد
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالرضا فاضل روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد افراد کرونایی بستری در مراکز درمانی استان به بیش از ۷۵۰ نفر رسیده و ظرفیت بیمارستان‌های گنبدکاووس و پنج آذر گرگان تکمیل است.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان دیروز ۷۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی این استان بستری بودند.

رکورد بستری بیماران کرونایی در گلستان هزار و ۲۵۰ نفر و مربوط به اسفند پارسال است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی گلستان با اشاره به خستگی کادر درمانی استان به دلیل فعالیت مستمر چند ماه افزود: این خستگی موجب بازدهی پایین خدمت شده و احتمال ابتلای کادر درمان به کرونا را افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: ۹۰ تخت پیش بینی شده بیماران کرونایی بیمارستان پنج آذر گرگان تکمیل شده و اکنون ۳۰ بیماران مبتلا به این ویروس در بیمارستان صیادشیرازی بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: هر چند روزانه تعدادی از بیماران کرونایی از مراکز درمانی گلستان ترخیص می‌شوند اما به علت شدت شیوع، تعداد بستری روزانه استان از ۵۰ نفر به صد نفر افزایش یافته است.

فاضل ادامه داد: ظرفیت ۵۸ تخت بیمارستان آق‌قلا هم تکمیل شده و با توجه به تمایل اندک خانواده ها برای انتقال بیماران به شهرستان‌های مجاور، مجبور به تعطیل کردن بخش‌های دیگر این بیمارستان و انتقال آن بخش‌ها به شهرهای دیگر شدیم.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، گرگان، گنبدکاووس، بندرگز، کردکوی، بندرترکمن، گمیشان، آق‌قلا، آزادشهر، رامیان، کلاله، گالیکش و مینودشت در وضعیت قرمز و علی آبادکتول و مراوه‌تپه در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز چهارشنبه گفت: تاکنون ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۲ هزار و ۸۴ نفر رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین