کد خبر: ۶۶۰۰۸۹
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵

تماس شی و پوتین با محور حمایت قاطعانه از یکدیگر

روسای جمهوری چین و روسیه عصر امروز چهارشنبه به وقت پکن در مورد توسعه همکاری ها، حمایت قاطعانه از یکدیگر و رد هرگونه دخالت خارجی به رایزنی پرداختند.
تماس شی و پوتین با محور حمایت قاطعانه از یکدیگر
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری شینهوا از تماس تلفنی «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین و «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه در عصر امروز چهارشنبه خبر داد.

رئیس جمهوری چین در این تماس گفت که طرف چینی مایل به ادامه همکاری با طرف روسی در حمایت قاطعانه از یکدیگر و مخالفت با هرگونه خرابکاری و مداخلات خارجی است.

شی در این مکالمه اظهار داشت کشورش آماده است با روسیه همکاری کند تا بتواند حاکمیت، امنیت و توسعه یکدیگر را به خوبی حفظ کنند و از منافع مشترک یکدیگر حراست نمایند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز در این تماس اظهار داشت که کشورش کاملاً از تلاش های چین برای حفظ امنیت ملی در منطقه اداری ویژه هنگ کنگ حمایت می کند.

او تاکید کرد روسیه با انواع اقدامات تحریک آمیز که حاکمیت چین را نقض کند مخالف است و معتقد است که چین کاملاً قادر به تضمین رفاه و ثبات درازمدت در هنگ کنگ است.

دو طرف در این تماس که به ابتکار رییس جمهوری چین صورت گرفت ضمن تاکید بر توسعه همکاری ها، خواستار توسعه و تقویت روابط دو کشور در دوران پساکرونا و ضرورت حمایت از چندجانبه گرایی و مبارزه با یکجانبه گرایی شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین