کد خبر: ۶۶۰۱۶۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۵

جزئیات و زمان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

براساس وعده داده شده، از شهریورماه به حقوق بازنشسته‌های حداقلی‌بگیر تامین اجتماعی، ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان افزوده می‌شود تا کسی کمتر از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافتی نداشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :

دیروز هیات دولت با متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی موافقت کرد. بر این اساس واگذاری ۳۲ هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های دولتی در تادیه بدهی به سازمان تامین اجتماعی تصویب شد.

سازمان تامین اجتماعی نیز با اتکا به منابع جدید متعهد شد طی ماه‌های آتی طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را به اجرا بگذارد. براساس وعده داده شده، از شهریورماه به حقوق بازنشسته‌های حداقلی‌بگیر تامین اجتماعی، ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان افزوده می‌شود تا کسی کمتر از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافتی نداشته باشد.

جزئیات مصوبه دولت برای حقوق بازنشستگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی خبر داد. هیات‌دولت با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر واگذاری ۳۲ هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های دولتی در تادیه بدهی‌اش به سازمان تامین‌اجتماعی موافقت کرد، به این ترتیب دست سازمان برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی باز شد. محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر گفت: براساس مصوبه هیات‌دولت که با پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی صادر شد، بخشی از سهام دولت در ۹ شرکت مهم دولتی به سازمان تامین‌اجتماعی واگذار شد. سازمان تامین‌اجتماعی متعهد است با اتکا به این منابع جدید ظرف مدت کوتاهی طی ماه‌های آتی نسبت به اجرای طرح همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی اقدام فوری به‌عمل آورد.

حقوق به چقدر می‌رسد؟
به گفته رئیس سازمان تامین اجتماعی، هزینه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در هر سال در حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود. مصطفی سالاری ابراز امیدواری کرد که در طول ۳۰ تا ۴۰ روز آینده محاسبات و صدور احکام مربوطه انجام شود تا نهایتا در اول شهریور بر حقوق بازنشستگان اعمال و پرداخت بر مبنای متناسب‌سازی انجام شود. به گفته سالاری، برای حداقل‌بگیران در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان افزایش حقوق رخ می‌دهد. همچنین برای غیرحداقل بگیران نیز تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش با توجه به سنوات خدمت و میزان وصولی فعلی‌شان پیش‌بینی می‌شود.

همچنین رئیس سازمان تامین اجتماعی وعده داد که تصمیم‌گیری درخصوص افزایش بن خواربار و حق مسکن کارگران نیز به زودی نهایی شود. بر این اساس، حقوق یک حداقل بگیر با ۳۰ سال سابقه کار که در سال گذشته در حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود، با اعمال افزایش متناسب‌سازی و حق مسکن باید به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برسد.

در همین ارتباط رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران نیز به «ایسنا» گفت: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مطالبه ۱۰ ساله بازنشستگان بود که با تصویب پرداخت ۳۲ هزار میلیارد تومان از مطالبات تامین اجتماعی از دولت در هیات وزیران به نتیجه رسید. علی دهقان‌کیا ادامه داد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و بودجه سال جاری کشور دولت مکلف به پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی است و امیدواریم باقیمانده این مبلغ نیز برای تداوم اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در قالب سهام شرکت‌های دولتی یا سایر ظرفیت‌های قانونی پرداخت شود تا اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سنوات آینده تداوم یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
France
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
0
5
متناسب سازي يا همسان سازي يا هر اصطلاح ديگه اي كه دوست داريد بكار ببريد حقوق حداقل بگيرهاي تامين اجتماعي نبايد كمتر از كشوري باشه . ضمنا از ابتداي سال هم بايد معوقه پرداخت بشه غير از اين هر چي باشه مطمئن باشند آقايون فضلا كه با عكس العمل بازنشسته ها مواجه خواهند شد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
0
0
همش وعده سرخرمن /
دانیال
|
Netherlands
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
0
0
جرا با عددها بازی میکنید؟یکی میکه ۸۰۰ یکی میکه ۴۰۰ یکی میکه ۵۰۰ یکی ۶۰۰ اینا یعنی جی احه تا دیروز میکفتین دولت بدهیشو نمیده حالا که تامین اجتماعی بول رو کرفته جرا کدا بازی درمیاره؟حالا ب فرض همسانسازی ۵۰۰ بشه با حق مسکن و حق حواربار یک میلیون دویست هزار تومان میشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین