کد خبر: ۶۶۰۲۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۱
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

اعمال سانسور خلاف امنیت ملی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی بر وظیفه دستگاه‌های حکومتی در گسترش و پاسداری از حق آزادی بیان در کشور تأکید کرد. 

محمدنبی رودکی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب پیرامون اظهارات علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی در خصوص بی‌فایده بودن سانسور در دنیای امروز گفت: «دموکراسی یعنی قدرت در اختیار مردم. «دمو» یعنی مردم و «کراسی» یعنی قدرت. قدرت در کشور ما امروز به صورت صددرصد در اختیار مردم است که آن را در یک انتخابات کاملا آزاد به دولت تفویض کرده‌اند. همچنین مجلس شورای اسلامی و نهادهای نظارتی مانند مجلس خبرگان با مراجعه مستقیم به آرای مردم انتخاب می‌شوند. بنابراین دموکراسی واقعی در 28 سال گذشته در کشور ما ظهور و بروز داشته است». 

وی افزود: «در بخش‌های دانشگاهی هم آزادی بیان و عقیده بحمدالله برقرار است و چه در قالب نشریات دانشجویی و چه از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها جریان دارد». 

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: «حتی احزاب سیاسی در کشور ما از آزادی عقیده و بیان برخوردار هستند. اما ممکن است در بخش‌ها و دستگاه‌هایی مانند وزارت ارشاد دقت لازم برای توسعه آزادی افکار وجود نداشته باشد و توجه لازم نشود. این به مصلحت کشور نیست. باید دستگاه‌های مسئول مانند وزارت ارشاد و صدا و سیما در شرایط فعلی که ما از دموکراسی برخورداریم توجه خود را به آزادی بیان معطوف کنند». 

رودکی افزود: «به ویژه آنکه به تدریج در آستانه برگزاری انتخابات مجلس هستیم و همه جناح‌های معتقد به نظام چه در دانشگاه‌ها و چه در میان احزاب سیاسی باید حق استفاده از رسانه ملی و مطبوعات را به طور کاملا مساوی داشته باشند. اگر این حق، محدود شود می‌توان گفت که سانسور شکل گرفته و این به صلاح دموکراسی و امنیت ملی در کشور ما نیست». 

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هفتم در ادامه اظهار داشت: «از سوی دیگر مردم باید واقعیت‌های سیاسی کشور را از زبان مسئولان و از رسانه‌ ملی بشنوند نه از طریق رسانه‌های غربی. این امر به هیچ وجه به مصلحت کشور و مسئولان نیست». 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: «توصیه ما این است که دستگاه‌ها هر چه بیشتر بر دستاورد بزرگ دموکراسی تأکید کنند و اگر نارسایی در بعضی دستگاه‌ها دیده می‌شود به سرعت به طرف شود تا مردم نسبت به حکومت امیدوار و با خبر باشند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین