کد خبر: ۶۶۰۲۳۶
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱

موج‌سواری طلا با بحران کرونا

با تشدید بیماری کرونا در جهان و افت ارزش شاخص دلار به سبب بروز بحران در اقتصاد آمریکا سرمایه‌گذاران، طلا را به عنوان بازاری ایمن برای سرمایه‌گذاری برگزیده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گفته کارشناسان بازار طلا، نگرانی‌های مربوط به احتمال بروز موج دوم بیماری کرونا در دنیا و همچنین تعلیق مجدد فعالیت‌های تجاری و اقتصادی باعث خواهد شد که بهای جهانی طلا به روند صعودی خود همچنان ادامه دهد.

آمارها نشان می‌دهد در هفته جاری بهای فلز زرد به بالاترین رقم خود در هشت سال گذشته صعود کرده است که نگرانی‌ها نسبت به افزایش موارد بیماری کووید ۱۹ و امیدها به اقدامات محرک مالی بیشتر بانک مرکزی آمریکا را می‌توان در این مساله دخیل دانست.

موج‌سواری طلا با بحران کرونا

همچنین آمارهای منتشر شده توسط «گلدمن ساکس» در خصوص وضعیت طلا در نیمه نخست سال جاری میلادی نشان می‌دهد بهای هر اونس طلا در بازار جهانی با افزایش ۱۵ درصدی روبرو شده است.

به نوشته «گلدمن ساکس» تفاوت بازار طلا با بازارهای دیگر، نگاه سرمایه‌داری فلز زرد است؛ چرا که یکی از خصوصیات بازار طلا اینگونه است که با بروز بحران و رکود در اقتصاد جهانی، بر قیمتش افزوده می‌شود.

در حال حاضر بهای جهانی طلا در چند قدمی ۱۸۰۰ دلار ایستاده است و چنانچه رشد این بیماری ک تا کنون میلیون‌ها تن را به کام مرگ کشانده است متوقف نشود، فلز زرد از مرز ۱۸۰۰ دلار خواهد گذشت.

بر اساس پیش بینی «گلدمن ساکس» در سه ماه آینده بهای هر اونس فلز زرد به کانال یک هزار و ۹۰۰ دلاری وارد می‌شود و در صورت تداوم وضعیت فعلی در سال ۲۰۲۱ شاهد معامله طلا با قیمت ۲ هزار دلاری خواهیم بود.

گفتنی است پیش بینی بانک مرکزی اروپا در خصوص تشدید رکورد اقتصادی در منطقه یورو در سال ۲۰۲۰ و رونق اندک اقتصاد در ۲۰۲۱ سبب شده است، طلا بر ابهامات حاکم بر اقتصاد دنیا به سبب تشدید بیماری کرونا سوار شود و هر روز بر قیمت خود بیفزاید.

به گزارش کمیسیون اروپا مجموع بازده اقتصادی ۱۹ کشور منطقه یورو در سال جاری ۲۰۲۰ با کاهش ۸.۷ درصدی روبرو خواهد شد.

به گفته این کمیسیون، اقتصاد منطقه یورو احتمالا در سه ماهه منتهی به ژوئن یعنی زمانی که فعالیت‌های این منطقه به سبب بروز بیماری کرونا با تعلیق روبرو شده بود، با کاهش ۱۳.۶ درصدی روبرو شده است.

همچنین پیش‌بینی شده است که ترمیم اقتصادی در سال ۲۰۲۱ احتمالا کندتر از پیش‌بینی سه ماه پیش باشد و میزان رشد اقتصادی در این سال از ۶.۳ به ۶.۱ درصد تنزل یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین