کد خبر: ۶۶۰۲۴۰
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴

۳ کودک در اصفهان غرق شدند

سه کودک پنج تا ۱۰ ساله در کانال‌ آب شهر "سین" از توابع شهرستان برخوار در شمال اصفهان غرق شدند که این زنگ خطری برای افزایش آمار غرق شدگی در آب‌های رو باز این استان است.
آفتاب‌‌نیوز :

سه کودک پنج تا ۱۰ ساله در بعدازظهر چهارشنبه هجدهم تیر جاری بدلیل سقوط در کانال آب در اطراف شهر "سین" از توابع شهرستان برخوار، جان خود را از دست دادند که به گفته مسوولان هنوز جسد یکی از آنها پیدا نشده است.

شهرستان برخوار با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در ۱۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

۳ کودک در اصفهان غرق شدند

فرهاد کاوه آهنگران سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان روز پنجشنبه گفت که این حادثه عصر دیروز به آنها توسط نیروی انتظامی اطلاع‌رسانی شد و امروز نیز تیم امداد و نجات غواصی این سازمان برای یافتن جسد سومین کودک در منطقه حادثه حضور دارد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان به ایرنا گفت که در این حادثه ۲ دختر پنج و ۱۰ ساله و یک پسر پنج ساله در کانال‌ آب شهر سین از توابع شهرستان برخوار غرق شدند که هنوز جسد یکی از آنها که پسر پنج ساله بود پیدا نشده است.

منصور شیشه‌فروش، تاکید کرد: مدیریت بحران استانداری اصفهان تا کنون بارها از طریق رسانه‌ها و برنامه‌های مختلف درباره ممنوعیت شنا و آب تنی در آب‌های رو باز از جمله کانال‌ها و استخرهای آب کشاورزی هشدار داده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۱۲ نفر در استخرهای ذخیره آب کشاورزی، هفت نفر در کانال‌ها، هفت نفر در رودخانه‌ها و ۶ نفر در سدهای استان اصفهان غرق شدند و جان خود را از دست دادند.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه شرکت آب منطقه ای، متولی رودخانه ها، سدها و کانال‌های آب و اداره کل جهاد کشاورزی متولی استخرهای کشاورزی است، افزود: اداره جهاد کشاورزی باید نسبت به آموزش دادن و توجیه بهره‌برداران سه هزار استخر ذخیره آب اقدام لازم و کافی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه هرکدام از این نهادها باید در مناطق مختلف با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به فعال کردن تیم‌های گشت و نظارت اقدام کنند، تصریح کرد: کیلومترها کانال آب کشاورزی در استان اصفهان وجود دارد که در فصل کشاورزی و افزایش حجم آب در رودخانه، پُر آب می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه این کانال‌ها در شهرستان‌های مختلف مانند نجف‌آباد، برخوار، شاهین‌شهر و میمه و شرق اصفهان وجود دارند، افزود: نهادهای متولی از جمله وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای باید نسبت به نصب حفاظ و تابلوهای هشدار در مکان‌های پر خطر، اقدام و مردم از شنا کردن و آب‌تنی در آنها خودداری کنند.

با وجود همه هشدارهای داده شده از ابتدای امسال تا کنون حدود ۳۲ نفر در آب‌های رو باز استان اصفهان جان خود را از دست دادند که لازم است خانواده‌ها نسبت به این موضوع بیشتر مراقبت داشته باشند و به توصیه های داده شده عمل کنند.

سال گذشته بر اساس آمار پزشکی قانونی اصفهان، ۹۳ نفر (شامل ۸۰ مرد و ۱۳ زن) بر اثر غرق‌شدگی در این استان جان خود را از دست دادند که نسبت به سال ۹۷ حدود ۷۸ درصد افزایش یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین