کد خبر: ۶۶۰۲۶۶
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳

حکم دیوان عالی آمریکا درباره اسناد مالیاتی ترامپ

دیوان عالی آمریکا دسترسی دادستان های نیویورک به اسناد مالیاتی ترامپ را مجاز و در عین حال دسترسی کنگره به این اسناد را ممنوع اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

تارنمای خبری هیل گزارش داد دیوان عالی آمریکا عصر پنجشنبه در حکمی اعلام کرد که دادستان های نیویورک که در حال تحقیق درباره اموال دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور هستند، می‌توانند به اسناد و اظهارنامه‌های مالیاتی او دسترسی داشته باشند.

دیوان عالی آمریکا در عین حال از ارایه دسترسی مشابه به سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا که خواستار در اختیار داشتن اسناد مالیاتی ترامپ بودند، خودداری کرد.

حکم دیوان عالی آمریکا درباره اسناد مالیاتی ترامپ

به نوشته هیل، دسترسی اعطا شده به دادستان منطقه‌ای منهتن در شهر نیویورک این احتمال را که اظهارنامه‌های مالیاتی ترامپ منتشر شده و در اختیار عموم قرار گیرد، بیشتر کرد اما مشخص نیست که این اتفاق تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر (آبان‌ماه) بیافتد.

ترامپ، نخستین رییس جمهوری پس از ریچارد نیکسون رییس جمهوری سال‌های ۱۹۷۰میلادی آمریکاست که از انتشار اظهارنامه‌های مالیاتی‌اش خودداری کرده است. این مسأله، به گمانه‌زنی‌ها در مورد ارزش واقعی دارایی‌های وی دامن زده است.

نمایندگان دموکرات از زمان در اختیار گرفتن کنترل مجلس نمایندگان آمریکا مشتاق بوده‌اند اسناد مالی ترامپ را دریافت و بررسی کنند.

چند کمیته کنگره با انتشار احضاریه‌هایی برای شرکت حسابدار ترامپ موسوم به «مازار» و دویچه بانک و بانک آمریکایی «کپیتال وان»، خواستار دسترسی به سوابق مالی رییس جمهوری از سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ شده‌اند.

‌دادگاهی در آمریکا چندی پیش از دویچه بانک خواست اسناد مالی ترامپ را ارائه دهد. بر اساس حکم دادگاه، قرار بود این بانک آلمانی اسناد مالی ترامپ را تحویل دهد اما وکلای او برای سومین بار موفق شدند با مراجعه به دیوان عالی آمریکا ‌اجرای آن را متوقف کنند.

نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا به طور معمول اظهارنامه مالیاتی خود را در طول مبارزات انتخاباتی منتشر می‌کنند اما ترامپ از دوران کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به بهانه‌های مختلف، از انتشار این اسناد خودداری کرده است. او همچنین پس از حضور در کاخ سفید، برای انتشار و ارائه این اسناد و دیگر مدارک مالی خود به مجلس نمایندگان مانع‌تراشی کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین