کد خبر: ۶۶۰۴۴۸
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳

اسپر: آژانس‌های اطلاعاتی نقش روسیه در کشتار سربازان آمریکایی را تایید نمی‌کنند

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا روز جمعه گفت: آژانسهای اطلاعاتی پنتاگون گزارش‌های منتشر شده در مورد نقش روسیه و کمک مالی به طالبان برای کشتن نیروهای آمریکا در افغانستان را تایید نمی‌کنند.
اسپر: آژانس‌های اطلاعاتی نقش روسیه در کشتار سربازان آمریکایی را تایید نمی‌کنند
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش نشریه دفاعی استریپ، اسپر در پاسخ به مجلس نمایندگان آمریکا با عدم تایید گزارشات مبنی بر نقش روسیه در کشتن نیروهای آمریکایی متعهد به پیگیری و مقابله با درز اطلاعات حساس از پنتاگون شد.

وی در ادامه به نمایندگان گفت که ژنرال‌های ارشد آمریکایی گزارشات اخیر را مورد بررسی قرار داده‌اند و مشخص شده است که اطلاعات افشا شده از مراکز نظامی و آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا نبوده است.

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان گفت: هیچ‌ یک از آژانس‌های اطلاعات دفاعی قادر نبودند این گزارش را به تأیید برسانند. فرماندهان همه گزارش‌ها را فارغ از اعتبار داشتن آن‌ها، جدی می‌گیرند. به شما در این خصوص اطمینان می‌دهم. با فرماندهان [حاضر در افغانستان] در این خصوص صحبت داشته‌ایم.

هفته گذشته با انتشار گزارش روزنامه نیویورک تایمز در مورد همکاری طالبان و روسیه در کشتن نیروهای آمریکایی در افغانستان، سهیل شاهین سخنگوی سیاسی طالبان در دوحه قطر در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری مدیا لاین آمریکا گفت: ما مزدور کسی نیستیم و حتی نمی‌توانیم در مورد چنین تصوراتی فکر کنیم. ما در حال تلاش برای ایجاد یک دولت اسلامی در افغانستان هستیم.

وی افزود: چنین اخبار جعلی برای خدشه دار کردن اعتبار ما و ایجاد هرج و مرج در زمانی که سربازان آمریکایی افغانستان را ترک می‌کنند و روند صلح در راه است، منتشر می‌شود.

سخنگوی طالبان تاکید کرد: آن‌ها (رسانه‌ها) می‌خواهند روند صلح و ثبات را در افغانستان از بین ببرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین