کد خبر: ۶۶۰۴۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰

عرضه اولیه ۵ شرکت در بورس/ یک پیش‌بینی درباره وضعیت بورس

مدیرعامل فرا بورس ایران با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان پول جدید وارد بازار بورس شده، گفت: در آینده نزدیک عرضه اولیه نیروگاه آبادان، پتروشیمی بوعلی، پدیده شیمی جم، زغال سنگ طبس و نیروگاه گیلان در بورس انجام می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

امیرهامونی مدیرعامل فرابورس، با حضور در تحریریه بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان پول جدید وارد بازار بورس شده است و سه و نیم میلیون نفر کد بورسی جدید در بورس تهران و فرابورس گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: ارزش معاملات در بورس بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است و هفته پیش رکورد ۳۱ هزار میلیارد تومان نیز شکسته شد. بازدهی بیش از ۱۶۰ درصد در بورس را تجربه کرده ایم و ارزش بازاری و ثروت عموم مردم در بورس به ۷ هزار و ۷۰۰ ترلیون تومان رسیده است. به جز سهامداران عدالت ۱۵ میلیون نفر کد بورسی فعال دارند.  در آینده نزدیک عرضه اولیه نیروگاه آبادان، پتروشیمی بوعلی، پدیده شیمی جم، زغال سنگ طبس و نیروگاه گیلان در بورس انجام می‌شود.

عرضه اولیه ۵ شرکت در بورس/ یک پیش‌بینی درباره وضعیت بورس

به نوشته خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل فرابورس ایران گفت: با مشوق‌های مالیاتی برای شرکت‌هایی که در بازار بورس عرضه می‌شوند که شفافیت‌های مالی را در پی دارد، ورود شرکت‌های بخش خصوصی فعال به بورس، تسهیل تبدیل سهام خاص به عام برای ورود شرکت‌ها به بورس و ایجاد تابلوی جدید برای شرکت‌های دانش بنیان در این بازار عرضه در بورس تقویت می‌شود. البته عرضه شرکت‌های دولتی و نیمه دولتی ۵۰ درصد به اراده مدیران آن‌ها برای عرضه اولیه در بورس بستگی دارد.

بورس امروز چه می‌شود؟

بورس هفته گذشته هم‌پای طلا رشد ۸٫۷ درصدی را به ثبت رساند و دلار با بازدهی ۱۷ درصدی بیشترین رشد را از آن خود کرده است.

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار شاخص کل بورس نیز با رشد بیش از ۱۴۰ هزار واحدی به سطح یک میلیون و ۷۵۳ هزار و ۶۴۲ واحدی رسید.

در پیش‌بینی عملکرد روند بورس در شنبه پیش‌رو مهدی رضایتی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به اخبار و حواشی چند روز گذشته احتمال می‌رود فشار فروش در ساعات اولیه بازار غلبه کند و بیشتر سهم‌ها در درصدهای منفی معامله شوند. اما در سناریوی خوشبینانه می‌شود به نیمه دوم بازار امیدوار بود بخ طوری که سهم‌ها متعادل شوند. با توجه به رشد قابل توجه شاخص در چند وقت اخیر، اصلاح چند روزه بازار سناریوی محتمل‌تری خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
3
0
کاملا حقه بازی است امروز شنبه ساعت ۹/۱۴ سهام داره شدیدا سقوط میکنه سامانه های بورس و کارگزاری خوابید اما وقتی ۸۰۰۰۰ واحد صعود میکنه همه چی نرمال و سامانه ها کار میکنند و مختل نمیشود چرا درج نمیکنی این حرف ها را
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
0
2
بورس باید با دانش روز و تحقیقات و راهنمایی از کارشناسان بورسی انجام گیرد. بعضی ها فکر میکنن کد بورسی بگیرن پول دار میشن. اینا همون هایی هستم که موقع کاهش قیمت سهم پول خود را با ضرر در می آورن.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین