کد خبر: ۶۶۰۵۲۳
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
سخنگوی شورای نگهبان:

انتخابات حوزه ۴ نماینده فوتی و رد شده با انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود

سخنگوی شورای نگهبان گفت: انتخابات حوزه ۴ نماینده فوتی و رداعتبارنامه شده با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

عباسعلی کدخدایی روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: لایحه اصلاح موادی از قانون محاسبات عمومی کشور نیز تایید و مغایر قانون اساسی شناخته نشد.

وی ادامه داد: اساسنامه کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران، طرح اصلاح برخی قوانین انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا، طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و طرح الحاق یک ماده به قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی ایراد گرفت و این طرح ها و لوایح را مغایر قانون اساسی و شرع دانست.

انتخابات حوزه ۴ نماینده فوتی و رد شده با انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود

کدخدایی با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: ما در طول ۴۰ سال گذشته ۳۳۴۶ مصوبه را از سوی مجلس در ادوار مختلف دریافت کردیم اما در مورد آن‌ها ۴۸۰۰ بار اظهارنظر شده است.

وی افزود: از این تعداد ۲۲۱۴، لایحه و۱۱۳۲ طرح دریافت کردیم و یک دهم از مصوبات با ایراد مواجه شده است. در واقع ۲۹۸۳ مصوبه مورد تایید شورای نگهبان واقع شده است و ۳۶۳ مصوبه مغایرتش با شرع مقدس و قانون اساسی اعلام شده است. ۵۰۲ اساسنامه از هیات وزیران ارسال شده که ۴۵۸ اساسنامه تایید شد و به ۳۸ اساسنامه ایراد وارد شده است.

کدخدایی یادآور شد: ۱۰۸۱ نامه دیوان عدالت اداری برای فقها اعلام شده که از این تعداد ۱۸۱ نامه های دیوان خلاف موازین شرع شناخته شده است. همچنین تعداد ۷۱ اصل را تفسیر کردیم که مواردی که درخواست تفسیر شده ۱۶۳ مورد بوده است.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: در مورد انتخابات ریاست جمهوری، ۱۲ انتخاب سراسری داشتیم و در مجلس ۱۱ انتخابات سراسری و برای خبرگان ۵ انتخابات سراسری داشتیم اما در مجلس و خبرگان انتخابات میاندوره‌ای متعدد داشتیم که ۲۹ انتخابات سراسری هست لیکن انتخابات میان دوره ای هم به آن اضافه می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین