کد خبر: ۶۶۰۵۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶

آیا مدارس در پاییز بازگشایی می‌شوند؟

پزشکان در یک گزارش جدید اعلام کردند، کودکان به‌ندرت کووید-19 را منتقل می‌کنند و اگر رهنمودهای ایمنی رعایت شود و انتقال در جامعه پایین باشد، مدارس می‌توانند در پاییز بازگشایی شوند.
آیا مدارس در پاییز بازگشایی می‌شوند؟
آفتاب‌‌نیوز :

 گزارشی که در مجله Pediatrics منتشرشده است، نتیجه می‌گیرد که کودکان به‌ندرت کووید-19 را به یکدیگر یا بزرگسالان منتقل می‌کنند و بسیاری از مدارس، به‌شرط آنکه از دستورالعمل‌های مناسب فاصله‌گذاری اجتماعی پیروی کنند و میزان انتقال در جامعه خود را در نظر بگیرند، می‌توانند دوباره در پاییز بازگشایی شوند.

به گزارش ساینس دیلی، محققان این تحقیق با عنوان "انتقال کووید-19 و کودکان: کودک مقصر نیست" بر اساس یک تحقیق جدید در شماره فعلی این مجله با عنوان "کووید-19 در کودکان و پویایی سرایت در خانواده‌ها" و چهار تحقیق دیگر که انتقال کووید-19 توسط کودکان و میان آنان را بررسی می‌کند، نتیجه‌گیری کردند.

در تحقیق جدید کودکان، کلارا ام. پوسفی باربی، عضو هیات علمی دانشکده پزشکی دانشگاه ژنو و همکاران وی خانواده‌های 39 کودک سوئیسی آلوده به کووید-19 را موردبررسی قراردادند. ردیابی تماسی نشان داد که تنها در سه مورد (8 درصد) کودک مشکوک به علائم بوده و با علائم شروع بیماری قبلی در تماس با بزرگسالان خانواده بوده است.

در یک مطالعه جدید در چین، ردیابی تماسی نشان داد که از 68 کودک مبتلا به کووید-19 که از 20 ژانویه تا 27 فوریه 2020 در بیمارستان زنان و کودکان چینگدائو بستری‌شده‌اند، 96 درصد از آنان در تماس خانگی با بزرگسالان از پیش آلوده بودند. در یک مطالعه دیگر درباره کودکان چینی، 9 کودک از 10 کودک بستری در چندین بیمارستان استانی خارج از ووهان تنها با یک انتقال احتمالی کودک به کودک، بر اساس زمان شروع بیماری، از بزرگسالان، کووید-19 گرفتند.

در یک تحقیق فرانسوی، پسری مبتلا به کووید-19 بیش از 80 همکلاسی در سه مدرسه را در معرض این بیماری قرارداد اما هیچ‌کدام بیمار نشدند. در واقع انتقال سایر بیماری‌های تنفسی ازجمله انتقال آنفلوآنزا در مدارس متداول بود.

در یک مطالعه در نیو ساوت ولز، 9 دانش آموز آلوده و 9 کارمند در 15 مدرسه درمجموع 735 دانش آموز و 128 کارمند را در معرض کووید-19 قراردادند. فقط دو سرایت ثانویه حاصل شد که یکی از آنها توسط یک فرد بالغ به کودک منتقل شد.

دکتر راسکا گفت: "داده‌ها قابل‌توجه است."

وی افزود: "نکته اصلی این است که کودکان باعث همه‌گیری نیستند. بعد از گذشت 6 ماه، داده‌های جمع‌آوری‌شده زیادی داریم که نشان می‌دهد بچه‌ها به‌احتمال کمتری آلوده می‌شوند و به نظر می‌رسد کمتر سرایت کننده هستند، سرایت مربوط به بزرگسالانی است که از پروتکل‌های ایمنی پیروی نمی‌کنند و مسوول حرکت منحنی ابتلا به سمت بالا هستند. "

دکتر راسکا گفت: با افزایش موارد در بین بزرگسالان و کودکان در مراکز مراقبت از کودک در تگزاس، که 894 مورد کووید-19 بین کارکنان و 441 میان کودکان در 883 مرکز مراقبت از کودکان در ایالت مشاهده‌شده است، این احتمال وجود دارد که نتایج نادرست تفسیر شوند. او جزئیات شیوع را مطالعه نکرده است.

وی گفت: "امروز سرایت کووید-19 در تگزاس گسترده شده است و بسیاری از بزرگسالان بدون رعایت فاصله اجتماعی یا پوشیدن ماسک در اجتماع فعالیت می‌کنند. درحالی‌که ما هنوز علت پویایی شیوع ویروس را نمی‌دانیم، بعید است که نوزادان و کودکان در مهدکودک‌ها علت اوج بیماری باشند. بر اساس شواهد، این احتمال بیشتر وجود دارد که بزرگسالان در اکثر موارد عفونت را به کودکان منتقل می کنند. "

محققان می‌گویند که حمایت بیشتر از این ایده که کودکان ناقل اصلی بیماری نیستند، ناشی از مدل‌سازی ریاضی است. مدل‌ها نشان می‌دهند که فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح جامعه و استفاده گسترده از پوشش‌های پارچه‌ای صورت، راهکارهای بهتری برای محدود کردن گسترش بیماری است و تعطیلی مدارس تاثیر کمی دارد. این واقعیت که مدارس در بسیاری از کشورهای اروپای غربی و ژاپن بازگشایی‌شده‌اند بدون آنکه شاهد افزایش انتقال در جامعه باشند، صحت مدل‌سازی را نشان می‌دهد.

محققان این تحقیق نتیجه‌گیری می‌کنند که بازگشایی مدارس به‌طور ایمن در پاییز برای رشد سلامت کودکان مهم است. با این کار، می‌توانیم هزینه‌های نامطلوب عمیق اجتماعی، رشدی و بهداشتی را که فرزندان ما همچنان متحمل می‌شوند، به حداقل برسانیم تا زمانی که یک روش درمانی یا واکسن موثر ایجاد و توزیع شود، یا اینکه در صورت عدم دستیابی به واکسن، به ایمنی گروهی برسیم."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
0
0
زمینه سازی وتبلیغ برای عادی سازی وبازکردن مدارس نکنیدبچه هابیسوادباشندبهتراست که مفت بمیرند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین