کد خبر: ۶۶۰۸۰۳
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷

پوتین: روابط بد با اوکراین به کریمه ارتباطی ندارد

رئیس‌جمهوری روسیه امروز (یکشنبه) تاکید کرد، مساله شبه جزیره کریمه اصلی‌ترین دلیلی نبود که روابط میان روسیه و اوکراین را تخریب کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در مصاحبه با شبکه روسیا ۱ گفت: این حقیقت که روابط ما با اوکراین رو به وخامت رفته است، در اصل به کریمه ارتباطی ندارد.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: مساله اول وقوع کودتا در اوکراین و تصرف قدرت بود و بعد از آن لحظه، دیدگاه‌ها و مسیرهای ما در مورد رهبری اوکراین کاملا مخالف شد؛ از همان لحظه ما از یکدیگر جدا شدیم. پس از آن، کریمه به فدراسیون روسیه بازگردانده شد.

شبه جزیره کریمه پس از آن دوباره به روسیه ملحق شد که حدود ۹۷ درصد از شهروندان آن در رفراندوم مارس ۲۰۱۴ و پس از یک تغییر قدرت در اوکراین، ‌از این اقدام حمایت کردند. کی‌یف تاکید دارد که این سرزمین به صورت غیرقانونی توسط روسیه گرفته شده است؛ اتهامی که مسکو قویا رد می‌کند.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت، عدم قطعیت بسیاری در امور بین‌المللی وجود دارد که به توجه "پنج عضو هسته‌ای" دائم در شورای امنیت سازمان ملل متحد نیاز دارد.

پوتین در این مصاحبه تلویزیونی در خصوص نشست آتی پنج عضو هسته‌ای شورای امنیت گفت: عدم قطعیت بسیاری در مسائل بین‌المللی انباشته شده است که نیازمند توجه دائم کشورهای پیشرو-قدرت‌های هسته‌ای- است. بنابراین، از دیدگاه من، چنین نشست شورای امنیتی به لحاظ زمانی مناسب و مرتبط است و می‌تواند سودمند باشد.

براساس اعلام وزارت خارجه روسیه، در این نشست که هنوز روی زمان آن توافق نشده است، مسکو قصد دارد موضع راسخ خود را مبنی بر اینکه وقوع یک جنگ هسته‌ای غیرقابل پذیرش است، ارتقا دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین