کد خبر: ۶۶۰۸۶
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۱

اشتیاق آمریکا به گفتگو با ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ژنرال دیوید پتریوس، فرمانده ارتش آمریکا در عراق، می‌گوید آمریکا مشتاق است گفتگوهایش با ایران درباره عراق را از سر بگیرد. 

ژنرال پتریوس به بی بی سی گفت پایین آمدن سطح خشونت ها در عراق ادامه داشته، و یک دلیل آن این است که حملات گروه هایی که از سوی ایران حمایت می شوند کاهش داشته است.

به گفته پتریوس آمریکا می‌خواهد ببیند مذاکرات مستقیم بیشتر در فضای آرام چه دستاوردهای دیگری می تواند برای آمریکا داشته باشد.

ایران و آمریکا تا به حال سه دور در ماه های مه، ژوئیه و اوت (خرداد، تیر و مرداد) در بغداد و درباره عراق با یکدیگر مذاکره داشته اند.

همچنین ژنرال پتریوس حدود دو هفته پیش در اظهارنظری که ضربه‌ای به روند مذاکرات به نظر می آمد، مدعی شد حسین کاظمی قمی، سفیر ایران در بغداد و نماینده ایران در مذاکره با آمریکا، خود از اعضاء نیروی سپاه قدس است.

همزمان نمایندگان ایران و اتحادیه اروپا دیدار و درباره برنامه هسته ای ایران مذاکره کرده اند. دو طرف این مذاکرات را سازنده توصیف کرده اند.

در این مذاکرات سعید جلیلی، دبیر جدید شورای عالی امنیت ملی ایران، برای نخستین بار به عنوان نماینده ایران و خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به عنوان نماینده اتحادیه اروپا حضور داشتند. هر دو طرف اعلام کردند که احتمال دارد این گفتگوها در آینده نزدیک ادامه یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین