کد خبر: ۶۶۰۸۶۰
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
آیا باید منتظر رویارویی در سطحی انفجاری در منطقه خاورمیانه باشیم؟

تحریم و خرابکاری آمریکا و اسرائیل علیه ایران؛ در صورت ادامه ریاست‌جمهوری ترامپ چه اتفاقی خواهد افتاد؟

آمریکا و اسرائیل هر دو پیشتر سابقه حملات سایبری مخفیانه علیه تاسیسات هسته‌ای ایران را داشته‌اند. اکنون، اما به نظر می‌رسد سیاست فشار حداکثری ترامپ وارد مرحله تازه‌ای شده است مرحله‌ای که فعالیت‌های خرابکارانه علیه تهران در سطح گسترده‌تر و علنی‌تری صورت می‌گیرند.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- حملات ترامپ، اسرائیل و سایر "پسران قلدر" علیه تهران تنها سبب تشدید تنش‌ها در خاورمیانه خواهد شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه "گاردین" با اشاره به انفجار‌های اخیر در تاسیسات موشکی و هسته‌ای ایران و گمانه‌زنی درباره نقش احتمالی قدرت‌های خارجی در آن می‌نویسد: "اکنون مسلم است که اسرائیل در انفجار تاسیسات غنی سازی نطنز در ایران نقش داشته است. اگر این چنین باشد به نظر می‌رسد این حمله با اطلاع قبلی دولت ترامپ رخ داده است.

تحریم، قلدری و خرابکاری آمریکا و اسرائیل علیه ایران؛ در صورت ادامه ریاست‌جمهوری ترامپ چه اتفاقی خواهد افتاد؟

آمریکا و اسرائیل هر دو پیشتر سابقه حملات سایبری مخفیانه علیه تاسیسات هسته‌ای ایران را داشته‌اند. اکنون، اما به نظر می‌رسد سیاست فشار حداکثری ترامپ وارد مرحله تازه‌ای شده است مرحله‌ای که فعالیت‌های خرابکارانه علیه تهران در سطح گسترده‌تر و علنی‌تری صورت می‌گیرند.

فشار بر ایران بیرحمانه و بی‌امان بوده است. ترامپ علاوه بر خروج از برجام تحریم‌های شدیدی را علیه ایران وضع کرد و اکنون خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شده است که در ماه اکتبر منقضی خواهد شد. دولت‌های اروپایی مخالف نظر ترامپ در این‌باره هستند، اما آنان چندان تاثیرگذار نیستند و صرفا نقش تماشاچی را ایفا می‌کنند.

گاردین با اشاره به آمار بیکاری و افزایش نرخ ارز در بازار ایران می نویسد: امریکا، اسرائیل و متحدان عربی‌شان در خلیج فارس امیدوارند فشار اقتصادی و بحران ناشی از کرونا باعث تضعیف نظام سیاسی ایران شوند. در مقابل، ایران به سوی تشدید فعالیت‌های هسته‌ای خود حرکت کرده است. در واقع، خرابکاری، تحریم و بیماری، مخلوطی وحشیانه است که ترامپ و فرزندان قلدرش "بنیامین نتانیاهو" و "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان سعودی برای ایران در نظر گرفته‌اند، اما این دستور سمی آنان موثر نیست. اقدامات آنان نتیجه معکوس داشته است. ایران همواره تاکید کرده که سلاح هسته‌ای نمی‌خواهد، اما با اقدامات ترامپ، بی‌اعتمادی ایران نسبت به امریکا افزایش یافته است.

فشار‌های خارجی بر ایران باعث نشد تا آن کشور برنامه موشکی‌اش را متوقف کند. حضور ایران در سوریه، لبنان، عراق و یمن نیز کم نشده است. واقعیت آن است که تهران آغازگر جنگ نبوده بلکه این ترامپ بود که با ترور ژنرال سلیمانی آغاز جنگ را اعلام کرد. امریکا در حالی او را ترور کرد که گزارشگر سازمان ملل این اقدام امریکا را غیرقانونی خوانده است".

این روزنامه در ادامه می‌افزاید: "واقعیت آن است که شاید در ایران نارضایتی از وضعیت موجود وجود داشته باشد، اما در صورت حمله خارجی، ایرانیان کشورشان را در اولویت قرار خواهند داد. فاجعه اساسی این است که اگر با ایران محترمانه برخورد می‌شد آن کشور می‌توانست شریکی طبیعی برای غرب و متحدی برای مقابله با افراط گرایی در افغانستان، ترکیه و کشور‌های عربی باشد. این عموما دیدی است که بریتانیا نسبت به ایران دستکم از قرن نوزدهم به این سو داشته است. در عوض یک دولت راستگرا و بدون پایبندی به حقوق بین الملل در امریکا با اقدامات‌اش به تضعیف اصلاح‌طلبان و میانه‌رو‌هایی ماننند روحانی و ظریف ادامه می‌دهد. اقدامات ترامپ سبب افزایش خشم نسبت به امریکا در ایران شد و سبب شد تا محافظه‌کاران کنترل پارلمان را در آن کشور در دست گیرند و هرگونه گفتگویی با واشنگتن را مصداق خیانت قلمداد کنند. آنان علاوه بر پارلمان، کنترل نهاد‌های مختلف و رسانه‌ها را در دست دارند و موضع‌شان تقویت شده است. سیاست امریکا سبب شد حتی "علی لاریجانی" اصولگرای میانه‌رو نیز کنار رود و "قالیباف" جای او را بگیرد. 

آیا وقوع یک فاجعه در خاورمیانه اجتناب‌ناپذیر است؟ در مدت شش ماه آینده اگر ترامپ از قدرت برکنار شود ممکن است از برخورد کشنده جلوگیری شود، اما اگر او در قدرت باقی بماند باید منتظر انفجار‌های بیشتری باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
8
28
چرا ما پیشگیری نمی کنیم
چرا روش مذاکره را انتخاب نمی کنیم
مگر هنگام مذاکره چه اتفاق غیر منتظره ی رخ میدهد
همانجا دیپلماتهای ما را ترور میکنند؟
مذاکره راه برون رفت از بن بسته و واقعا مردم ایران تو تنگنا و بن بست قرار دارند
مردم به آقای روحانی رای دادند که مذاکره کند اگر تصمیم با ایشان و رای اکثریت نیست که هیچ...
ولی80 میلیون نفر دارن زجر میکشند درست نیست ما در صدر اسلام خیلی صلح ها داشتیم ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
پاسخ سوال شما بسیار ساده است چون ما توان مورد ادعایمان را نداریم
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
ما به این مسایل خیلی سطحی فکر می کنیم سیاستمدار کسی است که منعطف باشد و برنامه ریزی دهها ساله داشته باشد
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
دوست عزیز
چه تضمینی وجود دارد که مذاکره کنیم و توافق هم بکنیم ولی ترامپ یا رییس جمهور بعدی امریکا زیرش نزند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
2
13
نتیجه نوع عملکرد شورای نگهبان در رد صلاحیتهای گسترده رو تو این مقاله میشه دید. یعنی اونها میخواستن که این پیام رو به اروپاییا و همفکرانشون بدن که اگر فشار زیاد بشه ما جلوی اصلاحات رو میگیریم، غافل از اینکه اصلاحات چه با فشار و چه بدون فشار ممنوعه!!
در کل خیلی مقاله سطحی ای بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
1
10
پيشگيري كاملا درسته.
ولي تاريخ ان منقضي شد.
بهتر بود قبل از خيلي از اين خرابي ها و مشكلات خود ساخته فكر چاره بوديم و ان زمان طبعا ناچار به دادن امتياز هاي بسياركمتر(حتي با هرگونه موافقت و قراردادي نه با امريكا و غرب بلكه با چين و روسيه الان بايد تا ته جيب خود را دست بكشيم)
و نكته دوم :خيلي از اين خرابي ها ناشئ از گرگ هايي هستند كه در لباس ميش در مناصب و مقامات گوناگون در حال چپاول بين المال و هيچكسي نيست كه مانع انها شده حتي ناحق بيشتري را از حق مردم مطالبه ميكنند.
الان شما در مذاكره با هر كشوري چه امتياز و برگ برنده اي داريد كه از ان استفاده كرده و كمي كفه ترازوي ما را سنگين تر كند؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
1
16
ولي با تمامي اين تفاسير باز حق با شماست.
الان شايد ناچاريم به (تسليم)حال نه به غرب بلكه شرق غارتگرو دادن امتياز هاي ريز و درشتي كه سال ها گريبانگير وطن و فرزندانمان خواهد بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
0
10
فعلا که ارزش پول ما در مقابل دلار آمریکا هر روز کمتر و کمتر میشه و تورم و گرانی افسار گسیخته را به همراه خود میکشه فقر و فلاکت گسترده تر هرج و مرج بیشتر و بیشتر
اختلاس و بزه کاری هر روز بیشتر و بیشتر
مواد غذایی اصلی مردم هر روز گرانتر و گرانتر(برنج هندی 17 هزارتومانی در سال 90 شده 180هزار تومان اصحاب کهف اینقد تغییر را حس نکردند وقتی بیدار شدند بعد 300 سال اینگوه تغییری ندیدن)
با اولین جرقه ی پیروزی ترامپ دلار میشه 50هزار تومان ...
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
2
14
با قرار داد ۲۵ ساله با چین بهر شکل مخالفم و اعتقاد دارم خود چینی ها هم رابطه خود با غرب را به این قرار داد گره نخواهند زد
علی
|
Germany
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
18
6
دوست عزیز مذاکره با غرب یک شوخی تلخیه که نباید دوباره تکرار بشه برجام رو دیدید که هیچ دستاوردی نداشت و فقط فشار و تحریم روی کشور صد برابر شد الان دیگه وقت ایستادن محکم و استفاده از ایزار های قدرت داخلی برای وادار کردن غرب به تن دادن به خواسته های ایرانه. اگر قراره تحریم و فشار برای ما باشه وقتشه که دنیا رو به اتش بکشیم و منطقه را برای اروپا و غرب بهم بریزیم و تاوان فشار را پس بدهند. ابزار قدرتش را داریم اگر از پای میز به اصطلاح مذاکره کنار بیایم. قانون جنگل تو دنیا برقراره نخوری درسته قورتت میدن .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
علي آقاي عزيز . حرفات بوي جوانمردي مي ده ولي ميخوام نكته اي رو بهت بگم . اگه ميخواهيم برجام يا هر توافق ديگري دوام داشته باشه بايد حداقل تو دنيا بي طرف باشيم .
سالاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
0
3
من بعید می دونم که این متن برای روزنامه گاردین باشه
شوشتری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
0
5
تابلو میدان فلسطین خیابان طالقانی تهران در ابعاد دو در سه متر نوشته نوری دیجیتال حساب روز شمار نابودی اسراییل را اطلاع رسانی میکند .
بابت این تابلو تلاویو کمک های بشر دوستانه جمع میکند .
و ایران تحریک به تحریم بیشتر…
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
6
1
ازناوامریکایی درجال سوخت چه خبر!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
10
2
دوستان مگر مذاکره نکردیم که منجر به برجام شد ولی آنها برتعهدشان پایبند نبودند.مذاکره مجدد چه معنایی دارد.آنان 12شرط گذشند.اصلا اهل مذاکره نیستند.فقط میخواهند اقای جهان باشند.با واکنش ما مواجه می شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
0
2
تا زمانی که در زندگی و معشیت مردم این سرزمین تغییر محسوسی روی نده و آرامش رو حس نکنند برجام و فرجام و ... برای مردم علی السویه است .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین