کد خبر: ۶۶۰۹۲۱
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
سبزپوشی بازار سهام در روز اختلال سامانه معاملاتی

غول‌های بورس شاخص را مثبت کردند

در پایان معاملات امروز بورس، شاخص کل اگر چه با رشدی ۳۴۰۰ واحدی به کار خود خاتمه داد اما افت شاخص کل هم‌وزن حاکی از بیشتر بودن فشار عرضه از تقاضا داشت.
آفتاب‌‌نیوز :

در پایان معاملات بازار سهام روز دوشنبه ۲۳ تیرماه، با وجود فشار عرضه بسیار زیاد در بسیاری از نمادهای بازار، شاخص کل با رشدی ۳۴۱۳ واحدی (۰٫۱۹ درصدی) به کار خود خاتمه داد و در سطح یک میلیون و ۸۱۶ هزار و ۲۱۴ واحدی قرار گرفت. این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن بیش از ۳۷۳۹ واحد سقوط کرد و بیش از ۵۰ درصد از نمادهای بازار در محدوده منفی معامله شدند.

در جریان معاملات امروز یک میلیون و ۹۰۳ هزار معامله در بورس انجام شد که طی آن حدود ۱۲ میلیارد سهم با ارزشی بالغ بر ۱۹ هزار میلیارد تومان داد و ستد شد. در این میان سه نماد فولاد، فارس و فملی به ترتیب با ۴۳۴۶، ۴۲۰۸ و ۳۴۶۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و کگل نیز با ۲۰۸۲ واحد تاثیر منفی، مانع از رشد بیشتر شاخص کل شد. در پایان معاملات امروز ارزش کل بازار به ۶۷ میلیون و ۸۷۴ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به روز گذشته رشدی ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی را نشان می‌دهد. در معاملات امروز فرابورس نیز بیش از ۸ هزار و ۱۳۳ میلیارد تومان سهم دادوستد شد که در این میان دو نماد میدکو و ذوب بیشترین تاثیر را در منفی بودن شاخص این بازار داشتند.

غول‌های بورس شاخص را مثبت کردند

در میان گروه‌های مختلف صنعت امروز بیشترین معاملات در گروه فلزات اساسی انجام شد و ارزش معاملات این گروه به ۳۴ هزار و ۵۹ میلیارد ریال رسید بعد از این گروه خودرو و بانک‌ها به ترتیب با ۲۷ هزار و ۷۴۲ و ۲۴ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. فولاد، خمحرکه و فملی به ترتیب با ۱۷ هزار و ۴۶۵، ۱۰ هزار و ۱۶۷ و ۹ هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و از نظر حجم نیز سه نماد وتجارت، وبصادر و فولاد بیش از بقیه معامله شدند.

بازار سهام امروز در حالی با رشدی ۰٫۲ درصدی به کار خود خاتمه داد که روز گذشته شاخص کل بیش از ۷۰ هزار واحد رشد را تجربه کرده بود. نکته مهم دیگر در معاملات امروز، افزایش اختلال در سامانه معاملاتی و ثبت سفارش‌ها بود که حتی با وجود تصمیم مدیریت بازار مبنی بر متوقف کردن مقطعی نمادهای پرتقاضا، باز هم روند معاملات به کندی انجام شد و بسیاری از معامله‌گران از عدم ثبت سفارش شاکی بودند.

غول‌های بورس شاخص را مثبت کردند

غول‌های بورس شاخص را مثبت کردند

غول‌های بورس شاخص را مثبت کردند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین