کد خبر: ۶۶۱۱۰۲
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹

استرداد تعدادی از آثار باستانی ایران از اتریش / بازداشت متهم اصلی پرونده

با تلاش پلیس بین الملل ناجا و اقدامات فنی پلیسی، حدود چند ماه پیش، متهم اصلی این پرونده، با هماهنگی مرجع قضائی و اعزام تیمی از پلیس دستگیر شد.
استرداد تعدادی از آثار باستانی ایران از اتریش / بازداشت متهم اصلی پرونده
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس پلیس بین الملل ناجا از تحویل تعدادی از اشیای باستانی به نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور اتریش خبر داد.

سردار "هادی شیرزاد" در تشریح این خبر اظهار داشت: براساس پیگیری‌های پلیس بین الملل ناجا و همکاری اینترپل "وین"، تعدادی از اشیای باستانی متعلق به جمهوری اسلامی ایران که توسط افراد سودجو به طور غیرقانونی به کشور اتریش قاچاق شده بود، برابر توافق قضائی پلیسی میان دو کشور طی تشریفات قانونی به نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش تحویل داده شد.

وی افزود: اشیاء متعلق به دوران هخامنشی، اشکانی و ساسانی است که پس از اطلاع اینترپل تهران از این موضوع با استعلامات صورت گرفته از وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشخص شد، اشیای مورد نظر متعلق به جمهوری اسلامی ایران بوده است.

رئیس پلیس بین الملل ناجا ادامه داد: با تلاش پلیس بین الملل ناجا و اقدامات فنی پلیسی، حدود چند ماه پیش، متهم اصلی این پرونده، با هماهنگی مرجع قضائی و اعزام تیمی از پلیس دستگیر شد.

وی ضمن اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با اینترپل "وین"، بیان کرد: ارتباطات پلیسی و دیپلماتیک هر دو کشور موجب ردیابی، شناسایی و استرداد اموال به نماینده کشورمان شد.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار "شیرزاد" در پایان گفت: با استفاده از بانک اطلاعاتی اشیای مسروقه فرهنگی هنری سازمان اینترپل و فناوری‌های پلیس بین الملل ناجا آثار باستانی مسروقه قابل شناسایی خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین