کد خبر: ۶۶۱۱۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۵

از تهران تا لندن با «بی‌ام آی»

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ نایجل ترنر مدیر عامل شرکت خطوط هواییBMI در گفتگو با آفتاب اعلام کرد که از 28 اوکتبر سال جاری میلادی برابر با ششم آبان ماه سال جاری پروازهای روزانه بین تهران – لندن توسط این شرکت آغاز خواهد شد.

لازم بذکر است که پیش از این شرکت (BMED (British Mediterranean پروازهای بین تهران و لندن را برقرارکرده بود.

ترنر در این گفتگوی اختصاصی به آفتاب گفت: شرکت BMI سهام شرکت BMED را خریداری کرده و خطوط پروازی این شرکت نیز از این پس با نام BMI انجام خواهد شد." وی علت این جابجایی را زیان مالی شدیدی بیان کرد که پس از جنگ سی وسه روزه سال گذشته در لبنان به شرکت BMED وارد شد. علت اصلی این زیانها آن بود که این شرکت بیس اصلی خود در منطقه را بر سه کشور اردن، لبنان و سوریه قرارداده بود که هریک بنوعی در این جنگ دچار وضعیت بحرانی شده بودند.

وی همچنین در پاسخ به سوال آفتاب نیوز مبنی بر امکان توسعه خطوط پروازی این شرکت به خاور دور با محوریت ایران گفت: ممکن است که ما پرواز های خود را به خاوردور توسعه دهیم. اگرچه این امر بسیار جذاب است اما نیازمند بررسی های کارشناسانه دقیق در شرکت ماست.

وی همانطور که قبلا در مصاحبه مطبوعاتی خود نیز اعلام کرده بود مجددا با اشاره به مشکلات حمل و نقل هوایی در خطوط داخلی ایران گفت که ما از وضعیت این صنعت در ایران اطلاعات خوبی داریم. به همین دلیل نیز آمادگی خود را برای کمک به شرکت های هواپیمایی ایرانی برای حل این مشکلات، مانند اجاره هواپیما به شرکتهای ایرانی با تاکید بر راههای قانونی موجود را به سفارت ایران در لندن اطلاع داده ایم."

BMI هم اینک دومین شرکت بزرگ هواپیمایی انگلستان محسوب میشود و عملا به یک رغیب تجاری برای شرکت بریتیش ایرویز تبدیل شده است.

ترنر در پاسخ به سوال دیگر در خصوص بحث افزایش تحریم های بین المللی علیه ایران و پروازهای روزانه این شرکت گفت: بازار ایران، بازار بسیار جذابی برای ما است. هم از نظر تمدن و هم از نظر تجارت. از نظر ما اینگونه مسائل، مشکلاتی کوتاه مدت خواهد بود و شرکت BMI در برقراری این پروازها به منافع بلند مدت خود در ایران می نگرد. ایران كشور بسیار با اهمیتی است. با توجه به جمعیت 70 میلیونی‌اش و سکونت حدود پنج میلیون ایرانی در آمریكا و همچنین تعداد قابل توجهی از ایرانیان مقیم بریتانیا و اروپا بازار بسیار بزرگ و جذابی برای BMI میباشد.

وی افزود: حتی احتمال دارد در صورت افزایش تقاضاها پروازهای این شرکت از لندن به تهران و بالعکس در آینده به دو پرواز در روز افزایش یابد. همچنین با توجه به اینكه تعداد مسافران تهران به لندن در حال افزایش است در نظر داریم از هواپیما‌های بزرگتر استفاده كنیم.

مدیرعامل BMI دراین گفتگو از اجرای سیستم پیش فروش بلیط های این شرکت خبر داد که موجب کاهش قیمت ها میشود. تاکنون این روش برای پروازهای خارجی در ایران بی سابقه بوده است.

مدیر عامل BMI در گفتگوی خود با آفتاب ضمن تاکید بر منظم بودن پروازهای شرکت تحت امر خود تاکید کرد که تلاشهای فراوانی برای ایجاد رفاه و سرگرمی مسافران صورت گرفته است که از مزیتهای نسبی پروازهای جدید خواهد بود.

وی در این خصوص به افزایش سطح کیفی غذاهایی که در طول پرواز سرو خواهد اشاره کرد و گفت: غذاهایی که در پرواز سرو میشوند علاوه بر استفاده از گوشت حلال داری تنوع غذایی از جمله غذاهای سبزیجاتی و نوشیدنیها متعدد خواهد بود. همچنین برای سرگرمی مسافران فیلم های سینمایی جدید نمایش داده میشود و برای کودکان نیز بسته های سرگرمی جذاب توزیع خواهد شد.

ترند در این گفتگو به ایجاد کلوپ دیاموند اشراه کرد که درصورت کسب امتیازهای بیشتر از سوی مسافران به آنها جوایز و هدایی اهدا خواهد شد. این امتیازات بر اساس طی مسافت پرواز با BMI بدست می آید. وی گفت: این هدایا شامل تسهیلات ویژه، تخفیف، بهینه کردن نوع بلیط، امکانات بهتر در رزواسیون هتل و اجاره اتومبیل به مشتریان خواهد بود.

ترنر افزود: شرکت BMI هم اکنون دارای 2500 پرواز در هفته است و به بیش از 50 فرودگاه در داخل بریتانیا ، ایالات متحده، کارائیب و عربستان سعودی پرواز دارد.

لازم بذکراست این شرکت اولین بار در سال 1938 شروع بکار کرد لیکن در سال 2000 با نام BMI وارد عرصه رقابت های جدی شد. و هم اکنون به دومین خط پروازی در فرودگاه هیثرو لندن تبدیل شده است. دراین سال همچنین عضوی استار ایلینس بزرگترین اتحادیه جهانی هوانودی گردید.

همچنین از سال 2001 مجددا به ارائه پروازهای بین اقیانوسی از منچستر به ایالات متحده پرداخت.

مدیر عامل BMI در پایان با اشاره به تاخیر‌های پروازی گفت: انجام پرواز‌های منظم و بدون تاخیر نیاز به مدیریت صحیح و آموزش كارمندان دارد. هیچ تضمینی وجود ندارد كه همیشه پرواز‌ها بدون تاخیر انجام شود زیرا در برخی مواقع مشكلات فنی برای هواپیما ایجاد می‌شود. با این حال طبق آمار سازمان هوانوردی انگلستان BMI یكی از منظم‌ترین ایرلاین‌ها بوده و 60 درصد پرواز‌هایش بدون تاخیر انجام می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۵
0
0
سلام لطف فرماييد قيمت بليط مسير تهران - لندن- بلفست را به صورت رفت و برگشت برا يتاريخ 24/5/87 به بنده اعلام فرمايييد ن با سپاس فراوان
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین